segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.19 0 1 440599

Attól, hogy pesti zsúrfiúk írták a cikket, még lehet igazuk.

 

Szedjük szét!

 

Ez a megállapítás így meglehetősen csalóka. Hiszen ha összehasonlítjuk, hogy hány állomás volt két város között bő száz éve és most, akkor óriási eltéréseket látunk.

 

Valóban? Számszerűleg? Szvsz azóta max. megszűntek állomások, vagy át lettek helyezve. Hálózati szinten 1-2 kivétel van. Európaszinten tendencia a kevesebb állomás, megállóhely.

 

Ahogy a vonatok közlekednek a főváros felé, a népesebb agglomerációs településeke miatt egyre sűrűbben kell megállniuk, Ráadásul mivel az utasforgalom is nőtt, a fel- és leszállások is több időt vesznek igénybe.

 

Aha, persze. Ugyanúgy 1-2 perceket tartózkodnak a vonatok, az intercicák meg nem nagyon állnak meg az agglomerációban. Ha mégis, 1-1 percre, ami után egy háromezer lóerős villanymozdony sec-perc alatt felgyorsít 3 kocsit 120-ra. Nem szerelünk, nem veszünk vizet útközben.

 

Arról nem is beszélve, hogy napjainkban már napi 2900 vonatot közlekedtetünk: ha pedig két járat találkozik egy szakszóval vonatkeresztez(tet)ésnél, akkor meg is kell várniuk egymást. Tehát rengeteg az olyan "lassító" tényező, amely a Monarchia idején még nem állt fenn.

 

Kétvágányú pályán? Ezt kinek akarja elmagyarázni? 

Előzmény: sörösgigant (440597)