segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.10.10 -2 5 440430

Bocs, ezt hadd cincáljam szét, pont a tipikus klasszik kambó szöveg! :)

 

Viszont ha túl vagy azon az életszakaszon, hogy tanulnod kell a vizsgára

 

Sosem leszek túl, vasutas vagyok. És sajnos már nem hármassal kezdődik az életkorom...

 

hogy értékesebb a családdal töltött idő

 

Városban: irreleváns, nagyon nehézkes a közlekedés autóval, illetve szinte minden elérhető gyalog 10-15 percen belül. Mire kiállok a garázsból, ott is vagyunk, és parkolót sem kell vadászni, vagy meg parkolóból újfent sétákat tenni a tetthelyre.

Napi ingázásban: gyakorlatilag nincs különbség, ha meg fél órát nyernék is, nem nagyon éri meg azért autózás macerája.

Egyéb utaknál: szinte mindig együtt megyünk, nem nagyon van olyan, hogy el kell rohannom 300 kilométerre valahová, aztán hamar-hamar vissza.

 

akkor már inkább vezetek 2 órát (és 120-szal megyek, hogy ne legyen annyira életveszélyes, meg kevesebbet egyen az autó:)

 

Hol mész 120-szal? Országúton az 30-60e, az autópályán meg annyival nem tudsz menni. Vagy >90-nel szüttyögsz a szélén, a kamionok között, vagy bevállalod a belső sáv idiotizmusát, ami nem fogyasztás- és fékbetétbarát.

Amúgy rendes autópályán (az M1-en pl. ezt is elfelejtheted, meg a tempomatnak sem nagyon van értelme) valós 130-cal járok (óra szerint ez autónként más-más), mert egyrészt ha már kénytelen vagyok magam vezetni, akkor legyünk hamar túl rajta, másrészt mi a francnak van erős, nagy, és jól futó kocsim, ha vánszorgok vele.

 

És akkor indulok el, amikor akarok.

 

Tipikus szöveg, kevés valós alappal. Rendes kínálati menetrenddel kb. a vonattal is akkor indulsz el, amikor akarsz. Ja, persze, nem indul el az autód óra hatkor, ha te csak óra nyolcra vagy a garázsnál, ez igaz, de lássuk be, hogy most 8.15-kor indulok, vagy 8.35-kor, az mindegy (óránkénti kapcsolat esetén ennek szerintem semmi jelentősége).

 

nagy távolságú, országon belüli utazásra

 

Ez rettenetesen viszonylatfüggő.

Pl. egy Győr - Miskolc útra eszembe sem jutna az autó. Óránként van vonat, egy átszállás, sima ügy.

Egy Sopron Kaposvár, vagy Balaton, "nyolc átszállás, kilenc óra", nyilván más tészta, de ott nem nagyon van választása az embernek, hacsak nem hardcore vasútbuzi, vagy meg nem úgy szervezi a társaságot, hogy már az utazás maga is az élményprogram része legyen.

 

szabadon választható az indulási idő

 

Erre már kitértem, rendes közösséginél a percérték nyilván kötött, de ennyi.

 

akkor állok meg pihenni amikor jólesik

 

Ha nem te hajtasz, hanem a vonaton ülsz, ilyesmire egyáltalán nincs is szükség.

Meg ugye nem akkor állsz meg, amikor akarsz, hanem amikor a körülmények ezt lehetővé teszik. Dugóban ülsz az M0-n, és pipilni kell, hát sok sikert! (Üzletkötő ismerőseim flakonoznak.)

 

általában nincs késés, ha meg van, annak tudom az okát, van fűtés, van légkondi

 

Civilizált vasúton ez mind adott.

 

Ja, nyilván ha a Startra gondolunk, ez az egész más megvilágítást nyer, és verseny csak akkor igazságos, ha egy húszéves, elhanyagolt, legatyásodott, 1.3-as GL Swifttel (bár ez meg egy legendásan megbízható autó, szóval nem nagyon hagy az úton, viszont kib..zott kényelmetlen) veszed fel a versenyt, és nem használhatsz autópályát.

Előzmény: gmarc (440428)