ÁsítóSárkány Creative Commons License 2017.10.05 0 0 64672

A "csak tolva" tábla szerintem többszörösen jogszabálysértő.

 

Az 1968-as Bécsben aláírt Közúti Jelzési Egyezmény 1995-ös módosításának kihirdetésével (ld. 2004. évi XCI. tv. hatályos 2004. októbere óta) kis hazánk vállalta, hogy amely célra van egyezményes jelzés, arra a célra nem használ más jelzésképet. A "csak tolva" tábla céljára pedig ott a "kerékpárokkal behajtani tilos" jelzés a nemzetközi egyezmény szerint!

 

A 83/2004 (VI. 4.) GKM rendelet mellékletének 4.3. pontjáról nem is beszélve.


Picit más, de hasonló... például Újpesten a Görgey Artúr utcában vezetett kerékpársáv a villamosmegállókat a járdán vezetett kerékpárúton kerüli ki (egy kivétellel, lásd lentebb), jellemzően közvetlen kereszteződés előtt. Nemrég megjelentek következetesen kerékpárút vége táblák, aminek sok értelme nincs, mert a kereszteződéstől a kerékpárút kerékpársávban folytatódik. Az elsőbbségi viszonyokat nem befolyásolja a dolog: ettől a kerékpáros még kerékpárútról érkezik (a kerékpárút vége táblák éppen a kereszteződések kezdeténél vannak).

 

A kivétek az SZTK előtt az Újpest-Városkapu felé vezető oldalon van, ott egy "Egyirányú forgalmú út" + Mindkét oldalról behajtani tilos " "kivéve célforgalom és kerékpár" táblakombináció kíséretében vezették a kerékpárutat a járdára, és egy jarokelo.hu-s válasz alapján a BKK szerint az ott így járda és nem úttest, amiben szerintem nagyot tévednek...

 

A BKK menedzsment a városi kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban teljesen elvesztette a józan eszét, erre a Bartók Béla út elszabotálása és utólagos visszakozás is jó illusztráció... Bár ott legalább utólag a gyakorlatban elismerték, hogy rossz ötlet volt bekeményíteni.

Előzmény: hitman (64671)