Hogy a privatizáció így működött az agráriumban azt elhiszem, de az iparban és a szolgáltatás szektorban kicsit másképp volt.
A szocializmusban kódolva volt, hogyha szabadpiaci körülmények közé kerül akkor versenyképtelenné válik.
Egy két példa: A KGST-nek köszönhetően biztos felvevőpiaca volt pl. a textíliának. Annak idején a Goldbergerben dolgoztam mint textilnyomó ( az első szakmám volt :)) és százezer méter számra gyártottuk a nyomott vásznakat a szovjetunióba.
A minőség mindegy volt, a volumen számított. 91-ben már nem volt Goldberger, a kínaiak eltüntették, a piaca megszűnt.
Vagy a szabolcsi alma: tök mindegy hogy néz ki, a ruszkiknak jó lesz. De szerintem a boraink is így jártak, a lényeg a mennyiség volt és lesilányították az összes márkát.
A másik fő irány pedig a piacszerzés volt. Lásd hajdusági iparművek (indesit), Lehel (Elektrolux).