Tzl Creative Commons License 2017.09.25 0 0 221475

Sziasztok!

A múlt héten én is márkatárs lettem, egy 87-es, 4 ájtós, 320 stroker személyében. A kocsi eredetileg 1,6-os volt, először hivatalosan kicserélték a motorját 2 litersre, majd kb 8 éve rendberakták a kasztniját, a motort pedig sima felújítás helyett strokerre alakították. A futóműve is hozzá van igazítva az új teljesítményhez, mert elől hátul tárcsafékes, (elől hűtött) és raktak bele egy jó hosszú áttételű váltót, nagyházas sperrel (130-nál forog 3000-et). Ennek megfelelően az erőátvitel és a kasztni teteje kimondottan jó állapotban van, alul azonban van néhány hely ahol majd a télen hozzá kell nyúlni. De mivel a kocsit kimondottan játszós/hobby autónak vettem, így annyira nem tragédia.

A kocsi bemutatása után, hadd legyek annyira pofátlan, hogy mindjárt egy egész kérdés listával nyissak: :)

- szóval amit elsőnek csinálnék rajta, az az ültetés és keményítés. (mondta a gazdája, hogy mikor megcsinálták a kocsit le is ültették, de neki úgy nem tetszett ezért visszarakták a gyári rugókat) Néztem ültetőrugókat a neten, de a 60/40mm nekem soknak tűnik. Elbír a futómű ennyi ültetést? (az úttartás a lényeg, nem a kényelem) Ti milyet ajánlanátok? És rugónál számít, hogy vékony- vagy vastagszárú a felfüggesztés?

- szintén olvastam a lengéscsillapítók felújításáról és keményítéséről. Ahhoz milyen értéket javasoltok? Olvastam, hogy utcára a +40% utcára még jó. És mennyire kell hozzá a tornyok megerősítése? Elől van benne toronymerevítő, de szerintem a rugók és telók pont nem abba az irányba terhelik a tornyot, hanem fel-le.

- Viszont azt nem tudom, hogy vékony vagy vastagszárú a felfüggesztése, azt hogyan a legegyszerűbb kideríteni?

- A kanyarstabilizátorokhoz érdemes nyúlni?

- szeretném hátrarakni az akksit is a csomagtartóba. Annak merre vezetik gyárilag a kábelét? Van hátul valami biztosíték, hogy ha kidörzsölődne valahol a kábel, ne égjen le a kocsi? Mert azért egy 2-300amperes bizti nem egy hétköznapi dolog.

- sportülésekre van valami bevált típus, ami könnyen belemegy, és nem lóg ki nagyon a lóláb műszakin/igazoltatáskor?

- azt vettem észre, hogy a kilométeróra csal kb 5-10%-ot felfele. Jelenleg 195/50 r15-ös gumik vannak rajta. Ez a megfelelő méret, mert pl ./55-tel helyreállna az óra pontossága.

- az olajcsere periódus kijelzőt hogyan lehet nullázni?

- még két dolog van, amit sokszor olvasok, de nem tudom, hogy tényleg érdemes-e megcsinálni, az egyik az E36 kormánymű, a másik meg a váltóútrövidítő. Megéri berakni őket? És mekkora munka?

- hiányoznak az első sárvédőkből a műanyag betétek. (hátul sincs, ott van gyárilag?) Beszerezhető dolgok ezek?

- A motor kapott a felújításkor egy nagyobb hűtőt, de a venti maradt viszkós. Érdemes lenne kicserélni elektromosra?

 

- és a legutolsó, de a legfontosabb kérdés: én székesfehérvári vagyok, tudtok E30-hoz értő jó szerelőt ezen a környéken?

 

Remélem nem estem át a ló túloldalára ezzel a rengeteg kérdéssel, és tudtok segíteni. :)

Köszönöm előre is:

Tzl

(Grátzl Gábor)