Van egy kb. 8-9mm vastag gyűrű alakú acéltárcsa, külvilága olyan R= 6omm.
A tárcsába 6 darab M5-ös csavar volt behajtva, hatszögbe. A furatok köre kb. 48mm.
A csavarok elnyíródtak, pontosan a tárcsá síkjába.
A klasszikus módszer a csavarok megfúrásával és a háromszögű ár beütésével nem működik, mert a csavarok nemesacélból készültek.
M5-ös csavarból kaptam 1o.9-est.
Megfúrtam a 6 lyukat 12mm elforgatva a tárcsát ugyanazon a körön ahol a csavarok voltak és menetfúróval megmeneteltem.
Ez egy profi rotációs - a padló síkjában forgó -parkettacsíszoló hajtása (vagy 1o éve használjuk), 4oo-as tárcsával 3.2kW motorral és egy bolygóházas (koronakerekes) fordulatszámcsökkentővel. A tárcsa fordulatszáma kb. 18o percenként. Nagyon meg kell fogni a gép karját, amikor a 4o-es papírral elindul. A hajtást egy mart ékház ( a bolygóházon) és egy frontális ék (a motor tengelyén) oldja meg, annak semmi baja.
Azért szakadtak le a csavarok, mert amikor megállítod a masinát, akkor a csíszolótárcsa perdülete nyírja ezeket csavarokat, ameddig a surlódás miatt megáll (max. egy negyed fordulat alatt)- de valahogy 1o évig működött a gép.
Fog tartani? Más ötlet?