A terület változásainak szöveges leírását már postáztuk, az MTSZ heti hírlevelében fog megjelenni, ahogy az máskor is történt.
A Cartographia térképén valóban csak részben van rajta a Szabó-pallag - Tornanádaska közötti S sáv jelzés. A Szabó-pallag – Útmenti-zsomboly elágazás között a következők szerint módosult:
Szabópallag és a Vecsembükki-zsombolytól ÉNy-ra lévő útcsomópontig a korábbi S sáv helyett K+ jelzést kapott. Innen a zsombolyig pedig Sbg helyett Zbg jelzése van. A csomóponton átfut még az újonnan kialakított Zsáv jelzés, mely a Jóbarát-zsomboly felől érkezve (korábban S sáv) kifut az országhatárra (XII.44. háp.).
A Jóbarát-zsomboly és Tornanádaska között a S sáv jelenleg nem lett felújítva. Terveink szerint 2018-ban módosított nyomvonalon Zöld négyzet jelen juthatunk el majd Komjáti település vasútállomására. Ennek a nyomvonalát még pontosítani kell.
Az itt lévő Alsóhegyi-Zsombolyos tanösvény nem a mi hatáskörünk, tudtommal ott is voltak felújítások, de nem jártunk utána. A Cartographia térképen részben szerepel, de nem egyértelmű számomra sem a nyomvonala.
Az általad említett Kbg jelzés nem új és nem barlang jelzés. Az a 2015-ben létrehozott Karsztbarlangok nyomában tematikus út. (Aggtelek Baradla bg bejárat-Csempész bg országhatár). Jelzése pedig egyedi, a barlangjelben lévő sztalagmit-sztalagtit kiegészítésekkel. Sajnálatos módon az OSM térkép Szádvár környékén a két jelzést keverve tünteti fel.
Viszont a felvetésed, mely szerint a jelzés felmegy a várba, sajnos igaz. A PL- KL jelzés elágazásánál két felé ágazik. Egyik ága a várba megy, míg a másik a KL- Várkert- OKT- Vidomáj-puszta- Z sáv- országhatár(XII.33 háp.)nyomvonalon halad.
Ez egy újabb pont lehet az MTSZ szégyentábláján. Hiába jeleztük a hibás kettős elágazást, meg kellett festeni. Pénz beszél, a kutya meg ugat. A tematikus utaknál egyébként nem ez az egyetlen ilyen logikátlan útelágazás van. Sajnos!