petersen77 Creative Commons License 2017.09.22 0 4 91706

Azzal nem értek egyek, hogy aki odamegy nézni, tudja, mire vállalkozik és tisztában van vele, mekkora veszélyben van. Nem tudja. Főleg a kerítésbe kapaszkodó kiskölyök a pálya mellett közvetlenül. És szerintem igen nagy különbség van egy ilyen "mutatvány" és egy nagyvároshoz közeli reptér normális, jól szabályozott, a rizikófaktorokat kizárni igyekvő működése között (persze, ebben is lehet kivételt találni). Sőt, én még egy normálisan működő sportrepteret sem gondolok különösebben nagy rizikófaktornak az ottlakók szempontjából. Sőt, ha egy helikopter egy városban leszáll egy elég nagy placcra, szerintem az sem főbenjáró bűn. Ha felszáll/leszáll, vagyis azt csinálja, amire való egy ilyen helyen. De ez itt a videón szerintem egészen más... 

(És ja, nálam a raliverseny sem fér bele, ha a nézők megérintik az előttük elhúzó autókat - mentségükre legyen mondva, hogy ott legalább többnyire nem marinénik és kisunokák vannak a pálya mellett, hanem jórészt ralifanatikusok)

A felfüggesztettet lehet, hogy túlzás... a bosszúság beszél belőlem, ha ilyet látok és nem vagyok jogász sem. Az olvtárs az ittas vezetős hasonlata ehhez nem rossz egyébként. MO-on is egy határ felett az nem szabálysértés, hanem bűncselekmény, jogosan (igaz, ha nem csinál balesetet, akkor le nem ültetnek érte). Pont azért, mert ha részegen vezet, akkor már nem rajta múlik, hogy egy ezerötszáz kilós dolog nem landol-e egy emberekkel teli buszmegállóban. Hanem a szerencsén. A munkavédelmisek egyik kedvenc mondata is az, hogy addig nincs baj, amíg baj nincs. De az, hogy most nem történt baj, szerintem még nem jelenti azt, hogy akkor ez jól van így. És valóban, ha megtörténik, akkor másnap mindenki, akinek kisfia/kislánya/férje/felesége odalett, az összes szervező fejét akarja majd egy lámpavasra feltűzve látni. 

 

A tűzoltást és mentőrepülést is máshová tenném... azért ők is igyekeznek úgy repülni, hogy a baj ne legyen nagyobb annál, mint ami miatt hívják őket. Persze a kockázat nyilván nagyobb ilyen repüléseknél - de ez már filozófiai kérdés. Egyébként érdemes megnézni egy mentőhelikopter fel-leszállást pl. egy magas házak közötti szűk útkereszteződésben; kockázatos körülmények, de a pilóta és a személyzet egész ténykedése és minden mozzanata arra van kihegyezve, hogy csökkentsék az ezzel járó rizikót.