Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.20 0 3 44035

Ahogy már többen írták a közelmúltban: 1950 előtt rengeteg villamosvonal hagyta el Budapest határát, sőt, voltak olyanok is, amik egyáltalán nem érintették Budapestet. Akkor Nagy-Budapest létrehozásával egyszerre minden villamosvonal teljes egészében Budapestre került, de 1963 után a 41-es megint kiment Budaörsre (pont egy HÉV helyére lépve, ugye) 1977-ig. Nem is tudom, van-e most egyáltalán érvényben olyan szabály, bárhol, miszerint villamos nem mehet ki Budapestről. 

Az más kérdés, hogy akkor Tarlós rögtön elkezdene hisztizni, hogy ezt nem akarja a Főváros fizetni, stb. És a csepeli vonalat részben azért akarják villamossá minősíteni, hogy visszadobhassák a fővárosnak. 

 

Németországban csak két kötöttpályás utasítás- és jelzésrendszer van, villamosos és nagyvasúti. Tehát a német szabályozás szerint a metró (nem csak a Stadtbahn, de a berlini vagy a müncheni nagy metrók is) tulajdonképpen villamos. És ez visszatükröződik az egész szabályozásban. Sokan ezt nem tudják, és vegyes üzemről, meg hibrid-megoldásokról beszélnek ott, ahol semmi ilyesmi nincs, a vonal, a pálya teljes hosszában villamosnak minősül - csak éppen a villamosos szabályozás sokkal tágabb, mint a magyar. Pl. a német szabály szerint egy villamos simán lehet ötszáz méter hosszú, feltéve, hogy közúttól elválasztott pályán közlekedik. Szóval, nincs a fejemben minden részlet, de azt hiszem, a csepeli HÉV, így, ahogy van, egy az egyben megfelelne a német villamosos szabályoknak. Talán az állomási jelzők jelzésképein kellene változtatni.

Előzmény: Törölt nick (44034)