Törölt nick Creative Commons License 2017.09.20 0 0 44034

Lehetne a kettő között is a dolog pl. könnyűmetró vagy elővárosi tram-train vonal. Szerelvények kérdése, hogy tudjon menni gyorsvasúti üzemben és villamos üzemben is. A hosszabbítást is könnyítheti, hiszen lakott részen belül villamosként mehet, hangolt lámpák ill. olyan rendszer, hogy prioritásként kezeli a villamost, neki ad előbb zöldet, majd kiérve a városból már mint nagyvasút dönget akár 100-al is, és az ott már vasút sorompókkal meg fénysorompókkal. Németországban van erre példa nem is kevés, ill. ott ha arról van szó villamos pályánál is ha azon múlik ,hogy gyorsabb legyen a villamos egyes kereszteződéseknél átminősítik vasúti pályára, ahol mindig elsőbbsége van a villamosnak, akár (fény)sorompót is kirakva.  TW6000-es jármű is tudja ezt, Hannoverben használták vagy használják is erre, villamosként megy a külvárosban, ritka esetben a megállóba magasperon sem jutott, oda se neki van lépcső erre, ott lenyílik és kész. Beérve a sűrűn lakott részre lemegy a felszín alá könnyűmetróként.

 

Olyan betonba vésett axiómákat kéne csak megszüntetni ,hogy villamos 50-nél gyorsabban nem mehet, mert csak ill. villamos Bp határát nem hagyhatja el, mert csak meg, hogy vegyes üzem ill. hibrid jármű nem létezik, ami ha arra van szükség metró, később meg, ahol az a praktikusabb villamos vagy HÉV.

Előzmény: batar1987 (44032)