TyggeR Creative Commons License 2017.09.20 0 0 78651

annnnyira jó, hogy ennyire különbözőek vagyunk, és mindenkinek megvannak a maga "hülyeségei". az elmúlt néhány hozzászólást nem is értettem, miről szól igazából, nekem tökéletesen megfelel, ahogy a gyári cucc szól, de tökre megértem, hogy másnak meg nem. másnak akkor sem kéne led-es lámpa, ha fizetnének érte, én meg a halogénest is képes voltam átcserélni bi-xenonra, csak hogy legyen menő led-csík a lámpák alján. kinek, mi fontos :)

 

apropó, ha valakit érdekel, a munka végre befejeződött, sokáig tartott, de hibakódmentes az autó minden komponense

 

a bevásárlólista így nézett ki:

 

- 2 db bi-xenon fényszóró, lehetőleg azonos gyártási dátummal, minimálisra csökkentve a led-csík színeltérésének esélyét

- 2 db xenon trafó

- 2 db led vezérlőtrafó

- 2 db afs kanyarmodul

- 1 db első szintszabályzó szenzor

- 1 db hátsó szintszabályzó szenzor

- afs vezérlőegység

- high can gateway az új alkatrészek bekötéséhez

- 2 db gyári új xenon izzó

- 2 db w5w izzó

- 2 db zárókupak a lámpákról, mert hiányzott róluk

 

az alkatrészek beszerzése hosszú ideig tartott, de élvezet volt levadászni őket. jött cucc lengyelországból, németországból, ausztriából, nagy-britanniából és kínából is, honnan mi volt a legolcsóbb

 

az átalakítás teljes költsége - beszereléssel együtt, illetve a darabonként 15 ezerért eladott (nincs túl nagy értékük) halogénes fényszórók árának beszámításával - 262 700 forint lett, ez öt hónapra oszlott el az apránkénti beszerzések miatt, így nem fájt annyira. az anyagköltség ennél lényegesen alacsonyabb, 172 700 forint volt, vagyis 90 000 volt a beszerelés. ez 30 000-rel alacsonyabb az eredetileg megbeszélt összegnél, mert zsolték részéről voltak általam és ákos által orvosolt kódolási problémák

 

a 90 000-nek ezzel együtt nem túl nagy részét tudtam volna megspórolni, ha értenék a szereléshez, amihez egyáltalán nem konyítok. a kábelszetteket és átalakítókat ők gyártották le, ha én rendeltem volna meg őket, további 40 000 forinttal nőtt volna az anyagköltség. ezen felül szükség volt a zsolték által bejáratott márkaszerviz segítségére is a can gateway komponensvédelmének feloldásához, ezt sem ingyen csinálták (sőt), itthon meg ezt egyáltalán nem is lehet megoldani, ha meg elmarad, működésképtelen karácsonyfa marad az autó

 

összességében tehát talán 30 ezerrel lehetett volna olcsóbb a projekt saját munkával, de ennyit nekem soha nem érne meg, hogy fogalmatlanként próbáljam leszedni a lökhárítót, építsem be a szintező szenzorokat az első és hátsó tengelyre, plusz a kábeleket is jó helyre kössem be. mondjuk ki, esélyem sem lett volna erre

 

ez a 262 ezer forint nyilvánvalóan csak arra lett elköltve, hogy én jobban érezzem magam, mert eladásnál legfeljebb a töredékét lehet érvényesíteni. de akkor is megérte, és legalább elfoglaltam magam, ami sosem árt egy kisbaba mellett :)

 

ákosnak sokadszor is köszi, neki is rengeteg munkája van benne, az általa összeállított excel lett a bibliám