advocatusdiaboli Creative Commons License 2017.09.19 -1 0 306701

Berci, mondom, olyan autókat "promotálsz" - amit magad sem vennél meg, és ott követed el a hibát, hogy Théta mentalitásával próbálod megítélni, hogy mi alapján dönt/vásárol majd a szalonba betérő, új kocsit vevő vásárló...

 

Márpedig amit te most itt felvázolsz, az igazándiból, ne szépítsük: fillérbaxás. Arról szól, hogy durva kompromisszumokkal hogy tudjuk a kocsi fogyasztását lejjebb tornászni. Ez a mentalitás, ez talán a 10 ezer euró/dollár környékén új kocsit vásárló (tehát a leges-legkopaszabb, legegyszerűbb, leggyengébb, legolcsóbb kiskocsik vásárlóiról beszélünk) rétegben megvan, de még rájuk sem általánosan jellemző (ez már egyértelműen a használt kocsit, de még ott is az olcsóbb, öregebb, kopottabb kocsit vásárlók szempontrendszere).

 

Ám aki 30-40 ezer euróért/dollárért, pláne még sokkal többért vesz egy új kocsit - az nem fog valami fülig kompromisszumos xirxart megvenni. Akkor inkább lexarja a fogyasztást, ha ki tud egy ilyen kocsit fizetni, akkor 2-3-5 literrel nagyobb fogyasztást is röhögve kibír, és nem fog valami pótlékot venni. Az EV vásárlásokat jelenleg, lássuk be, még mindig jelentős mértékben a hype mozgatja, menőség meg különlegesség - de nagyon nagy kompromisszumokat igényel - ezért egyértelműen rétegmodellekről beszélünk. Ahogy már megbeszéltük - az EV jelenleg még nem váltóképes - de már nem áll messze ettől. De akkor is, 5-10 év még kell a célszalag átszakításához.

A hibridekről meg általában elmondható, hogy nagyon kevés kivétellel valójában önbecsapások. Az a felár, amit a hibrid hajtáslánc jelent - az átlagos autósnak soha a büdös életben nem fog megtérülni. Még a taxisok is valójában a adókedvezmények/támogatások miatt veszik a Priusokat, főleg, hogy tőlünk nyugatabbra nem szokás 3-4-500 ezreket belehajtani az első tulajdonosnak/üzemeltetőnek a kocsiba - pláne nem egy taxiba, ami akármilyen jó is legyen, azért ennyi km után már bizony "szakadt" lesz. Sok helyen nem is engedik a törvények idős és ilyen sokat futott kocsik taxiként alkalmazását (10 évesnél idősebb kocsival amúgy immáron minálunk sem lehet taxizni).

 

Nem vagyok vátesz, de nekem valami azt súgja, hogy amin törpölsz - abból nem lesz semmi. A hibridnek nem sokkal több van hátra már, mint általában a belsőégésű motornak - már csak azért sem, mert több, mint valószínű, hogy amint az EV praktikusan teljes értékűen váltóképesnek lesz tekinthető, egyszerűen törvényileg betiltanak minden, de minden olyan megoldást, ami bármilyen mértékben is, de "hátul füstöl"...

Ahogy írtam, az ilyen hibrideknek talán a távolsági teherszállításban még lehet valamivel hosszabb idejük, de ott is erősen plug-in hibrid jelleggel, akár úgy is, hogy a városi környezetben, városon-gyűrűn áthaladáskor esetleg a lassan úgyis mindenütt kiépülő telemetrikus útdíjrendszerekkel összekötve a motor beindítását fizikálisan gátolják, vagy ha nem is, durva extrém pótdíjakkal szankcionálják, hogy kikényszerítsék azt, hogy a kamionok a városba teljesen feltöltött akkuval, tiszta üzemben hajtsanak be.

Előzmény: _Berci (306683)