Octi19 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 146455

Mondjuk: összetevők, tapadóképesség, nyíróerőkkel szembeni ellenálló képesség, kémiai stabilitás, hőstabilitás és még rengeteg más!

Ezek a váltók már úgy vannak tervezve, hogy a legmesszebbmenőkig figyelembe veszik a bele tervezett kenőanyag minden képességét.

 

Csak egy példa: amikor az Octavia-ban először (120 ezernél) váltóolajat cseréltem, akkor Mobil Gearlube VS-200-as olajat tettem a váltóba, többen is azt ajánlották, sőt valakinek a márkaszervizben is ilyet tettek az autójába.

A csere után fura jelenség vette kezdetét, nem túl sűrűn, havonta úgy 1-2 alkalommal 1-ből 2-be váltáskor egy diszkrét reccsenést produkált a váltó. Más tünet nem volt, de ez megmaradt.

Azután a következő alkalommal (250 ezernél) ismét cseréltem akkor már ezt az olajat tettem bele: http://autoolaj.hu/termek/castrol-syntrax-2/

...minden megjavult! Soha többet nem reccsent a váltó!

 

Az érdekes az, hogy mindkettő 75w-90-es és talán mindkettő tudta az API GL-4+-t is, a Mobil talán még a GL-5-öt is, de a VW505.50-öt nem! ...a Castrol viszont csak a GL-4+-t de a VW szabványt is!

 

...szóval ha rám hallgatsz akkor hanyagolod a nem belevaló olajat és egyből olyat teszel bele ami tudja a megfelelő VW szabványt!

Előzmény: Spanos (146452)