kgaboroo Creative Commons License 2017.09.18 0 0 77353

Az új tárcsa és új betét nem kattog akkor sem ha a betét kissebb a féknyereg befogadó méretéhez képest. Fékezéskor olyan erő hat a betéten keresztül a féknyeregre, hogy ott kottyanás nem lehet. Ha előre való fékezés után közvetlenúl tolatsz és fékezel akkor lehet hallani koppanó hangot azért mert a szűkebb betét el tud mozdulni hátrafelé.

 

Ha rázza a kormányt az új tárcsa fékezéskor akkor vagy a tárcsában van ütés vagy a tárcsa illesztőfelülete alatt valami kosz vagy sorja vagy rozsdamaradék van. Elég egyetlen tized vastagságú szennyeződés és a tárcsa ütni fog. A rázás jöhet ezen okból. 

 

A kopogás pedig a féknyereg csúcsó csapjainak és ágyazásának köszönhető. Egy 2006-os Swiftben már eléggé ki lehetnek kopva. Ha ráz a tárcsa fékezéskor akkor bemozgatja a féknyerget is. A féknyereg pegig kopog az úszó ágyazású csapokon.

 

Tekerd ki a kormányt teljesen balra. Ezután nyúlj be és fogd meg a féknyerget, mozgasd meg. Ha érzed, hogy kotyog akkor minden bizonnyal ki van kopva a 2 db csap és annak furata.

 

Ettől függetlenül érdemes lenne a futóművet is rázópadra tenni mert fékezéskor a lengőkar is erősen mozdul hátra, főleg ha a szilentek is szarok.

 

Arra viszont komolyan figyelni kell féktárcsa felszereléskor, hogy az illesztő felület teljesen tisztára legyen drótkefézve és a tárcsát is többször körbe kell forgatni miután felrakod a helyére. Teljesen fel kell feküdnie, nem lehet egy kicsi billenés sem. Ha van akkor meg kell keresni az okát, hogy miért nem fekszik fel egyenletesen. 

 

Fontos, hogy a gumi is hibátlan körkörös futású legyen. Nem lehet pl belül foltozva egy defekt miatt, mert ez fékezéskor ütemesen érezhető az első keréken.

Előzmény: musztika (77351)