sörösgigant Creative Commons License 2017.09.18 0 0 54517

A dunántúli főleg átlós gyorsokon sokfelé járt MDa. 

A teljesség igénye  nélkül: 80-as évek elejétől a megszűnésükig pl. a Pécs-Sárbogárd-Fehérvár-Komárom-Győr, a lentebb említett reggel Pécs-Szombathely, majd este vissza vonatok is ilyenek voltak. Sőt ! Vasárnap Zalaegerszegről Zalaszentivánig, majd ott hozzácsapva a pécsihez. Még a 2000-es évek derekáig megvoltak. Volt "szerencsém " egy ilyent továbbítani Ivánnal Kn-Ps között mikor az egyik lom megdöglött.....

Aztán a 80-as évek legeslegelején mikor a 40-es átépítésével Gyönk-Ud között tartottak akkor az 1904-es gyors is MDa volt, hétvégén duplában. Azért gondolom, mert akkor Tamási felé kerültek. 

 Aztán volt még nyáron gondolom szentesi MDa-val a szegedi gyors ami Fonyódra járt hétvégenként. 

 

Bhv....A Somogy expresszen is volt, hogy az volt az erősítés még a70-es évek derekán is. Reggel abban kellett utazni, mert oda szólt a helyjegyünk. Este meg a 100 valahányas ülésekre és mivel olyan nem volt akkor a "0"-s büfébe kellett átülnünk. Nagy csalódás volt reggel mert a faszányos kék kocsit vártam, és erre egy mezei személykocsi lett...

Amúgy 90-es évek legeslegelejébn dombóvári Bh-k voltak a 824-es gyors kocsijai, Apv-vel. UD adta a szerelvényt és ott nem volt más akkoriban...

Amúgy ez utóbbit szerettem mert remek fékjük volt és Pupossal élmény volt őket cibálni. Utazni már nem annyira, mert már 90-nél elkezdtek veszettül zuhogni-szitálni....

A zuhogás az ágyvezetékek- csapágyak nagyobb játékának volt köszönhető....

Előzmény: alkotasu (54510)