manta66 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 13876

Nem tudom, de szerintem a szakember viccelt.

Nagyon, de nagyon leépítenének ott valakiket, ha egy áramellátási zavar miatt nem indulnának be a tartalék generátorok pár másodpercen belül.

Nálunk is folyamatosan üzemkészek a dízel aggregátorok még egy kis állomáson is, de olyan szinten, hogy üzemi hőmérsékleten tartják őket, és elég egy áramingadozás, és már indulnak is.

 

A kanadai történet igaz. 1997-ben nagy jeges buli volt (mi az az ice storm???).

Három kisvárosban is voltak mozdonyok, mert a saját vészgenerátoraik valamiért tönkrementek. Tréleren vitték őket a szükséges helyre.

De hogy az egész hálózatot ellátták-e, azt nem tudom.

Szerintem valószínűbb, hogy a kórházak és más fontos intézmények saját generátorait pótolták velük.

Nem tudom, mennyire lehet rögtönözni olyan cuccot, ami 600V egyenáramból csinálna nekik 120V 60hz 3fázisú váltóáramot a hálózatba.

Pár kép:

http://i9.photobucket.com/albums/a51/zzyxzz/Diesel%20rail%20locomovite%20used%20as%20a%20generator%20in%20Boucherville%20Queacutebec%20during%20the%201998%20ice%20storm%20-02_zpsgzqtatwm.jpg

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days

 

http://www.railpictures.ca/main-page/rerailing-3502-after-having-been-lent-to-the-town-during-the-ice-storm-crisis-that-lasted-7-8-days-3

Előzmény: manhattani (13875)