Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.15 -1 0 37077

Most volt nálam látogatóban az egyik messze lakó rokonom, aki úti élményeiként beszámolt arról is, hogy mi megy a 21-es főút felújítása és átépítése közben. <---(Ez a most 2017. szeptemberének elő felében, 10.-e és 15.-e közötti helyzet.)

 

Nos, ott az történik, hogy mivel az utat a felújítás egyes szakaszain néhol teljes szélességében is lezárják, ott az ilyen helyeken "terelőút" címén még a felújítás alatt lévő főút, és a szántóföld széle között futó földútra is leterelik a forgalmat. <---(Ez a most 2017. szeptemberének elő felében, 10.-e és 15.-e közötti helyzet.) -- Nem gagyi "kissé" ez a "megoldás", egy elsőrendű főút forgalmát az átépítés idejére, ha "itt-ott" (pár km-re!!!) is, de földútra átterelni?

 

_______________________________________________________________________________________________________________

Tudtommal a 21-es főúttal fut párhuzamosan a falvakon át egy öreg mellékút, ami, ha nem is a legjobb minőségű, de azért mégiscsak aszfaltút. (A Hatvan-Lőrinci-Zagyvaszántó-Apc-Jobbágyi-Szurdokpüspöki-Pásztó-Tar-Mátraverebély-Bátonyterenye mellékútra gondolok, ami a 21-es úttól Tarig keletre, ettől északra pedig nyugatra húzódik, de a főúttól 1-2 km-en belül, és ezt az utat a főúttal több helyen kelet-nyugati irányú bekötőutak is összekötik, bőven adva ezzel normális aszfaltútra való terelési lehetőséget.) Itt ezzel ugyan a falvakba kellene beterelni a forgalmat, de mivel csak ideiglenes jellegű volna, abban az esetben, ha a nagy forgalmat kisebb sebességkorlátozásokkal (60-70 km/h-s korlátozásokkal), néhány forgalmi (irányító, és ellenőrző!) rendőrrel, és terelőút-jelzésekkel kellőképpen gondosan szabályoznák, akkor ez az átépítés idejére, mivel aszfaltút, elfogadhatóbb lenne az autósok számára, mint a földútra történő leterelés.