hmsoft Creative Commons License 2017.09.15 0 1 439693

Mi az akadálya egy húszhengeres D500 mozdonyba építésének?

Nehéz? Nagy? Körülményes?

 

A 20 hengeres D500 stabil áramfejlesztős változatához valaki csinált egy modellt, az így fest.

 

Az 1980-as években egy 20 hengeres D49 motorral és a hozzá illesztett szinkrongenerátorral, a főgépcsoport (1-20DG) tömege 36,5 t-ra adódott, a névleges teljesítménye pedig 4,4 MW-ra (a főgenerátor névlegese 4 MW). Ez elfért egy 8 tengelyes TE136 szekcióban.

A 12 hengeres D500, illetve a 12 és 16 hengeres D300 méret- és tömegadatai:

12LDG500 (4,4 MW): magasság 3163 mm, szélesség 2312 mm, hosszúság 5845 mm, motor tömege 22,0 t
12LDG300 (2,65 MW): magasság 2970 mm, szélesség 2120 mm, hosszúság 4320 mm, motor tömege 18,6 t
16LDG300 (3,5 MW): magasság 3015 mm, szélesség 2020 mm, hosszúság 5080 mm, motor tömege 23,65 t

Egy 20LDG500 főgépcsoport, 7,35 MW névleges teljesítményű D500-assal, 7 méter körüli hosszúságúra várható. Kérdés, hogy ha egy 3,1 MW-s GSzT-3100 főgenerátor, illetve a TE136 4 MW-s főgenerátora ránézésre hasonló méretű, akkor vajon egy 7 MW körüli főgenerátor mekkora lenne? A földgázüzemű, gázturbinás GT1h-002 GSzT7500/8150-5400-2U2 főgenerátora (7,5-8,15 MW állandó teljesítményű) 13120 kg-t nyom, viszont 5400/perc a névleges fordulatszáma. Attól tartok, hogy a D500-as motor 1000/perces fordulatszámához illesztve csak nagyobb és nehezebb volna. Mindenestül ezek után vagy belefér egy TE136-méretű szekrénybe, vagy még abba se, és elő lehet venni a még nagyobb 2TE126 szekrényét.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (439671)