Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.14 0 2 43973

>Oda pedig senki nem akar még villamost sem, mert "nem lenne kihasznált".

Én nem emlékszem, hogy bárki is azt mondta volna, hogy nem lenne kihasznált. Lehet, hogy én voltam csak figyelmetlen, és volt ilyen, de akkor az illető, aki ilyet mondott/írt, tökhülye, már elnézést. 

 

>Valahol 6000 körül szokták azt mondani, hogy megéri villamost építeni

Lehet, hogy ezt a hetvenes években így tanították, ma azért csúcsórában egy irányban 6000 utasra általában már metró merül fel inkább. 

 

>4000 körül, hogy a létező villamos fenntartható

Ez 2 percenként egy degeszre tömött csuklós busz. Esetleg 3 percenként egy Ganz-csuklós, zsúfoltan. Ilyen alapon a budapesti villamoshálózat majdnem teljes egészében felszámolható volna. Maradna az 1, 4, 6, de azok se teljes hosszban, és talán még a Kiskörút se, nem tudom, határest. 

 

>Akkor az 5500 utasra miért is nem lenne elég a villamos?

Elmenne, persze. Kicsit zsufi lenne, de működne. Mennyi pénzt kellene szerinted arra költenünk, hogy a mai HÉV helyett annál egy kicsit kényelmetlenebbül, villamossal szállítsuk az utasokat? 

Előzmény: John Howard (43968)