John Howard Creative Commons License 2017.09.14 0 2 43968

"Miért nem a reggeli csúcsidőszaki utasszámot /óra/irány? Az 5500 a csepeli HÉV-nél a legutóbbi információk alapján. Ez a szűk keresztmetszet..."

 

A legterheltebb időszaki 5500 utas/óra/irány a klasszikus forgalomszerzezés alapján még nem indokol villamost sem (új építésben), nemhogy nagyvasúti jellegű közlekedést, vagy metrót. Valahol 6000 körül szokták azt mondani, hogy megéri villamost építeni, 4000 körül, hogy a létező villamos fenntartható. Ezek alatt autóbusz. A Thököly úton, a Baross tér és Újpalota között - emlékeim szerint - most valahol 8000 utas/óra/irány a csúcsidőszaki utasszám, autóbusszal. Oda pedig senki nem akar még villamost sem, mert "nem lenne kihasznált". Akkor az 5500 utasra miért is nem lenne elég a villamos?

Előzmény: batar1987 (43964)