GPS Creative Commons License 2017.09.14 0 0 142803

 

Igen, mások is mondták ezt. Mármint, hogy simán vásároltak a Faborynál, azért próbálkoztam.

 

Erről tapasztalatból mondanék pár szót.

 

Arról van szó, hogy ha valaki telefonon, vagy mailben érdeklődik egy nagykernél, hogy vásárolhat-e "egyéniben", vagyis kisker-stílusban - ezt általában kikérik maguknak, hogy: "Hová tetszik gondolni, szó se lehet róla, mert mi egy nagyon-nagyon-nagyker vagyunk és csakis a regisztrált viszonteladóinkat szolgáljuk ki".

 

Ez azért van, mert bizony a kisboltosok néha tesztelgetik a nagykerjüket - annyira, hogy nem csak telefonon kóstolgatják, hanem még képesek kamú-vásárlókat is odaküldeni, hogy lássák, hogy valóban nem szivárog-e ki áru onnan direktben is.

 

Ugyanakkor az sem kizárt, hogy ha egy (ránézésre) nyilvánvalóan egy Imbusz Béla támolygott be hozzájuk (akiről nem feltételezhető, hogy odaküldött kóstólgató ember lenne) - azt mutyiban mégis kiszolgálják.

Persze, ilyenkor nem illik sem számlát kérni és csakis kp.-ben folyhat a "tranzakció".  

 

Sajnos (hangsúlyozom: sajnos) erre a kis "extra-bevételre" még a nagyobb cégeknek is szükségük van, mert el sem hinnénk, hogy mennyi olyan kiadás merül fel, amit szintén zsebből kell kifizetni - mert egyébként ember nincs, aki másképp megoldjon nekik egy-egy felmerülő, eseti problémát.

 

(Ebből nyomják a jattot a kukásoknak, ebből fizetik Jenő-bácsit, akik a telephely kutyáit gondozza, a füvet nyírja, takarítja az udvart... de így fizetnek ki egy-egy iparost is, ha netán sos-ben meg kell javítani valamit és a szakcég 3 hétre tud csak időpontot adni, stb.)

.

Előzmény: fejes.i (142801)