Landsmann_ Creative Commons License 2017.09.11 0 0 63432

Wonnál is a világíztáskapcsoló előbb-utóbb tönkre megy. El lehet gondolkodni, mi lehet az oka, ha az Agilában és a többi Opelben meg nem. Köztudottan az elfogadható minimális kábelezéssel készülnek a Suzukik. Még ez sem lenne baj. de a kapcsoló attól megy tönkre, hogy a kábel végfén a kapcsoló aljzatban egy olyan saruba csatlakozik a kapcsoló dugaszai, ami igen gyenge érintkezlst biztosít, emiatt az a csatlakozó felmelegszik és a kapcsolóból kiálló érintkező a hőt bevezeti a kapcsolóba, ahol egy idő után először csak kontakthiba lesz, aztán meg teljesen meg is szűnik a világítás, mert a kapcsoló belsejében a műanyag alaktrészek megolvadnak. Lehet relésre átalakítani, az is jó megoldás. De van egyszerűbb is. Én a kapcsoló aljzatában azt az egyetlen egy sarut cseréltem erősebbre, masszívabbra, ami mindig túlmelegedett. A kapcsolón nekem is látszott már olvadás, sőt az a láb mozgott is. Kicseréltem a sarut egy erősebbre, amire rá is forrasztottam a vezetéket. (előttem már javította az előző tulaj, de szerintem semmit nem tudott javítani, csupán ráforrasztotta a vezetéket a sarura) Azóta eltelt 7 év, a kapcsoló még mindig ugyanaz az olvadt kapcsoló és köszöni szépen, jól van, semmi kontakthiba. Még akkor megvettem a gyári új világításkapcsolót, ha megadná magát, akkor cserélem. Még nem kellett cserélni. Pár éve az anyósülés alatti kis fiókból ki is került, addig hurcoltam magammal, ha szétolvad, akkor csak berakom az újat és mehetünk tovább. :)

Előzmény: Hobbit_G (63431)