Güsziológus Creative Commons License 2017.09.09 -2 1 63712

Bodajk - Balinka (egykori szárnyvonal)

 

A nemrég közzétett dokumentum 2. oldalán a 6. "tétel" a "Varjúvár (K4)" útvonal létezésének ellenőrzése "feladat".

 

Ennek prioritása igen magas (5-ös). Mindez volt.

Lehet, hogy nem a legfontosabb, de én úgy gondoltam, hogy mindenképp megnézem, mielőtt új verziót teszek közzé. Ez a "felderítés" meg is történt tegnap, íme az eredmény.

 

Ez a kiágazó útvonal a TUHU térképén szerepel, de létezéséről nem találtam "nyomot".

Az "Ifjúsági tábor" buszmegálló és a Varjúvár közötti aszfaltos szakaszon találtam kopott jeleket. Ez most a Mária Út szakasza, a buszmegállónál jó sok tábla van, merre mennyi Bodajk, mennyi Balinka, a jelzett úton és az országúton külön-külön.

 

Elindultam ellenkező irányba is, ott ui. van egy "pöcök" a TUHU térképén, mely azt jelzi, hogy észak felé, felmérendő út van, és jelzettnek minősítette, aki arra járt.

El is indultam, és láss csodát, több jelet is találtam. Igen kopottak voltak, de egyértelmű K4 jelek.

Egy darabig követtem a jeleket, majd egy meglehetősen széles, keresztező útnál visszafordultam.

Itthon megnéztem, a digitális térképeket, mindkettőn vasútvonal van ott, ahol visszafordultam, márpedig én síneket nem láttam.

 

Amit az itthoni "nyomozás" alapján találtam:

http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=vonkep&num=934a&l=1

 

Itt tehát nem volt megállója a vasútnak, és épületeket se nagyon láttam.

Vajon miért irányították elődeink a turistákat ide, a mára meglehetősen elvadult tájra?

Mi lehetett itt, esetleg északabbra?

Ha valaki tud erről az egykori útvonalról, kérem ossza meg az információt!

 

A TUHU térképén azóta "szürkítettem" az útvonalat.

Az országútnál a Mária Út az aszfaltos úton vezet a Varjúvár felől, ott, ahol ez eléri az országutat, ott vannak az irányító táblák.

Ezt is javítottam.

Amúgy a Mária útnak az a szakasza, mely közös az egykori K4-el, meglehetősen elvadult, az elágazást követően az erdőben eléggé durvának tűnt, az elágazásban jelzés sincs.