Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.06 -2 1 36942

Az utakat amennyire csak lehetséges, igyekeznek egyenesre megépíteni. Ez azonban sok helyütt nem lehetséges, csak megközelítőleg, mert az út bizonyos helyeken tanyákat, majorságokat, pusztákat, természetvédelmi területeket, falvakat, városokat, gyárakat, gazdaságokat, laktanyákat, stb. ... kerül ki -- hol mit -- , és emiatt többé-kevésbé ívekkel, kanyarokkal lesz tarkított a nyomvonala. De aki autóba ül, az azért végezte el a tanfolyamot, hogy semmilyen helyzet ne tudjon kifogni rajta, ki tudja védeni a baleseteket, és jól tudjon előzni.

Szilárd meggyőződésem, hogy a legtöbb olyan balesetnek, amelynek okaként a gyorshajtást jelölik meg, annak egy részében a szabálytalan előzésnek is komoly szerepe van. Ha ui. egy előzést tolsz el, azzal a szembeforgalomba futsz bele, és majd' mindig frontális frontális ütközéssel ér véget. Ebből az útépítés témájához annyi kapcsolódik, hogy meg kellene ritkítani a 3 sávos (az egyik oldalt 2, másik oldalt záróvonallal elválasztva +1 sávos) utakat, és az ilyet mindet 2×2 sávosra kell szélesíteni, mert a három sávos út a legveszedelmesebb dolog az előzés elrontása szempontjából, és ezt a baleseti statisztikák is csak megerősíteni tudják.

Előzmény: -Smiley- (36941)