downer Creative Commons License 2017.09.02 0 0 30458

Szerintem ez soha nem volt igaz, Svájcból sincs korlátozás környezetvédelmi besorolás alapján, ahogy az Unióból sincs.

A származás ellenőrzési eljárást itthon kell megindítani az okmányirodában. 10900 Ft és a külföldi hatóság visszajelzi, hogy a jármű szerepelt a nyilvántartásukban és tiszta. Kb. ennyit jelent, majd egy határozatot küld róla a magyar hatóság, hogy a származása tisztázott. 4-5 hét.

A magyar forgalomba helyezéshez mint okmány, a külföldi forgalmi és vagy kétnyelvű adás-vételi vagy jó pénzért hitelesen fordított akármilyen okirat vagy számla kell. Nem kell letanúzott, mindenféle adatokkal ellátott adás-vételi amúgy, arra kint amúgyis csak néznek hogy mi van. A szállítóm azt mondja, hogy Németországban pl. szerződés nélkül is átírják neki az autót, ha kezében vannak az okmányok.

Ezeket úgy tudom, hogy két svájci illetőségűt helyeztem forgalomba idén. De mivel trélerrel hozattam és itthon vámoltattam, a kinti dolgokról csak hallomásaim vannak.

200 CHF körül van az export rendszám, ami mindig az aktuális hónap végéig érvényes. Nem ismerem az ottani hivatalokat, de nyilván ott intézendő. Szerintem ha ezt az utat járod be, akkor megmondják, mi a módja a jármű kiléptetésének Svájcból, az Unió területére érve viszont be kell léptetni. Vámhivatalban vagy erre szakosodott irodában, egyúttal vámoltatod is.

Előzmény: Kék Villám (30457)