bp01 Creative Commons License 2017.08.28 0 1 36829

"Ide,délre,az M7 tengelytől délre a kutya sem jön komolyabb befektetésre,mert hol is jönne?"

 

Például az M6-M60-on. Amely 28 év alatt cirka 1000 milliárdba fáj, szóval költ az ország a déli végekre is rendesen. Régóta látjuk, hogy önmagában csak az autópálya nem hoz befektetőket. Kiváló példa erre Pécs ahol az M60 vége mellett van az ország talán legnagyobb üres ipari parkja. Van pálya, van terület, van népesség, mégsem működik valami... (de ez itt off)

 

Egyébként teljesen igazad van, a gyorsforgalmi-úthálózat fejlesztésben is meg kellene jelennie a decentralizációs törekvéseknek. Ez azonban nem lehet kizárólagos cél, mert az nem megengedhető luxus egy ekkora országban, hogy olyan pályákat építünk amelyeken 10 évvel az átadás után is elenyésző a forgalom. Én is örülnék a megyeszékhelyeket összekötő déli pályának, de tartok tőle kevés tényleges új gazdasági kapcsolatot és ebből adódó hasznot generálna. Ebből a szempontból a gyorsforgalmi utak szerepe túldimenzionált. A nemzetközi nagybefektetőknél persze fontos, de a megyeszékhelyek vállalkozásai közötti "élénkebb" kapcsolatoknak aligha ez a gátja.

 

Ki lehetne alakítani egy hosszútávú ésszerű ütemtervet de látva, hogyan változnak x évente prioritások, nyomvonalak, finanszírozások esélytelen, hogy ez létrejöjjön.

Előzmény: Törölt nick (36816)