Itt - mint sokszor - összecsúszik két dolog.
Nem arról írtam, hogy nem kellett volna M86, hanem arról, hogy kihasználatlan.
A régi 86 mellé 2x2 sáv, az 5x kapacitásbővülés. 100 évig elég:)
Arról tettem jelzést, hogy miközben az M15 2x1 sávon 15 évig nem zavart senkit napi 5000 kamionnal (majd most talán kipótolják a hiányzó sávokat)
addig a 2 ezres kamionforgalmú szakaszra odarántották a 2x2 sávot. A "jövőnek építünk" címszóval.
Eszükbe sem jutott önzésükben, hogy mennyivel kihasználhatóbb lett volna,
ha nem Csornánál, hanem Kapuvár után vált volna ketté az M85-M86. (Nem most találtam ki)
Ha az M6 "zsákutca", akkor az M86 is az, hiszen nincs tovább Szombathelynél. (De lobbiznak érte, hogy jól járjanak a cimborák...)
Ezt sem először írom: minél hosszabb az M86, annál drágább a tranzitnak. (Amire most hivatkoznak)
Az M9 nyomvonal körüli bohózat pedig rontja az útvonal versenyképességét.
Az M86-M9 nem lesz versenyképes alternatíva az Pl-CZ-A-SLO tengelynek. (A1-D1-R52-A5-A2)
Most nem beszélve a keleti végeken az M3 ürességétől Nyíregyháza 403. út után...