_Berci Creative Commons License 2017.08.19 -2 0 303370

 

Berci pedig már manufaktúrákban készülő villanyautókról álmodott.

 

Latom letszüksegleted, hogy azert hülyeseget is idebiggyessz. :-(

 

Nem alomrol van szo ... plane nem az enyemröl, ... hanem arrol, hogy lehetseges-e egy igenyre szabott e-autot ugy epiteni ugy, hogy annak a gyartasi melysege közel nulla (vagyis mindent rendelnek hozza, aztan egy manufaturaban ... eleg kezdetleges gyartosoron összebarkacsoljak)?

 

Hat a valasz nagyon ugy nez ki, hogy "IGEN BIZONYOS TERÜLETEKEN LEHETSEGES". Nyilvan nem hülyek, ezert az alap kisteherautot egy gyartotol veszik. Gondolom benne van az alvaz, vezetökasztni, a kormanymü, van benne kormanykerek is, kerekek is, esetleg a lampakat is belerakjak ... es be lehet tolni a manufakturaba, mely vegen e-autokent jön ki. A "gyartonak" semmi masra nincs szüksege, mint egy felmanufaktura modon müködö egyszerü gyartosorra, ahol naponta mondjuk müszakonkent 20-30 autot összeraknak ... az pedig ~20-25 perces takt. Vagyis egy ilyen összetakolasba (legyen a gyartosoron 20-30 agyobb allomas) ~8-10 ora szerelgetesi munkat kell belefeccelni, oszt elkeszül egy auto. Minden ami belekerül megrendelhetö, a beszallitoktol szarmazik ...

 

(Hülye lenne egy manufaktura lemezgörbitessel, karosszeriaheggesztessel, festegetessel foglalkozni, akkor, amikor a hagyomanyos autogyartoknak tul nagy kapacitasuk van ezen a területen. Csak eppen itt egy tanulasi folyamatrol van szo. Egy hagyomanyos autogyar kimarad a biznyic nagyobbik reszeböl, ugyanis "elökelö" szerepvallalasukra ezen a területen nincs szükseg!! A kedves vasarlo elmondja, hogy milyen alapkarosszeriat kivan, mi legyen benne ... szetküldi a gyartokhoz ... aztan majd megiteli, hogy neki a Ford-tol kelle-e, vagy a Fiat-tol, vagy a Renault-tol ... oszt ennek következteben a hagyomanyos gyarto nem adhat el tokkal-vonoval, ICE-motorral, kasztnival, szervizzel, mondjuk ~40 000 €-ert egy kisteherautot (az auto elettartamara szamiolva a gyarto bevetele), hanem kenytelen lesz gyartokent, az alvazat, mondjuk 6-8000 €-ert beszallitani annak, aki hajlando azt elvinni ... Nadzson nagy különbseg, mert ezen a területen a "forgalma" az ötödere, hatodara zsugorodik. A kedves fogyaszto egy kisteherautora esö önköltsege pedig nem 40k + 20k üzemanyag lesz az auto elete soran, hanem mondjuk 25k + 10k (vellany) ... a különbseg, mondjuk autonkent ~20 000 € ... mindez legyen ~100 000 autora szamolva ... mar ~2 milliard €, ami nem a hagyomanyos modell alapjan keszült ICE-autogyar bevetele lesz, hanem a kedves felhasznalo nemkiadasa.)

 

Előzmény: Törölt nick (303361)