WXC90 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 1032

Szervusztok!

 

Ma regisztráltam a rendszerben, hasznos tanácsot szeretnék kérni, ha valaki tud segíteni.

 

Egy 2007.-es Volvo XC 90-es autóm van - automata 6 sebességes váltóval. Jelenleg 276.000. km van benne, 176.000.- km-rrel vettem első tulajdonostól, Volvo szalonban / szervizben az autót Szombathelyen. A szalon nagyon korrektül kicserélte szavatossági garanciában a vezértömböt, mert egy kifogástalan állapotú - végig általuk szervizelt autót hirdetett, viszont a hazahozatal utáni napokban jelentkezett félre kapcsolási hiba váltásokkor.

 

Ezen túl estem, az óta nincs bajom ez irányban az autóval, minden második szerviznél (30.000.- km) cseréljük a váltóban is az olajat.

 

Valakinek van váltós tapasztalata?, meddig húzza egy automata váltó?

 

Két kérdésem lenne még:

 

A napokban előjött egy vissza - vissza térő rendszer üzenet, és látok itt egy korábbi érdeklődést is a második kérdésemmel kapcsolatban.

 

1.,

 

Kb kettő hete, hazafelé jövet, menet közben elvette a "lovakat" a fedélzeti számítógép, motor szerviz szükséges, majd sürgős motor szerviz szükséges üzenetek jelentek meg vörös háromszöggel.

 

Kb 60 - 80-as tempóban becsorogtam, a Kecskeméten lévő Volvo szervizbe, majd 20 perc után jelezte a kolléga: több hibaüzenet volt a rendszerben - kitörölték, de kb 4 - 5 órára vissza kell álljak a szervizbe, hogy kiderítsék a pontos hibát. "Turbó rendszer hiba van az autóban" jelzéssel kaptam meg a számlámat.

 

Autó szerelőm nyaralt éppen, mondotta: mehetek az autóval, max elveszi a lovakat - ha nem azt írja a rendszer, állítsa le a motort, akkor nincs gáz. Szerencsére Ő is Volvós.

 

Kb 600 km után, ami vegyes volt, megint elő jött a motor szerviz szükséges felirat vörössel. Nem vette el a lovakat, haza értem kb 130 km-ről. Hétfőre megbeszéltem a szerelőmmel a találkozót, erre szombaton, saját magától eltűnt a vörös hibaüzenet. Hétfőn bele nézett a szerelőm a rendszerbe, sokféle hiba paramétert írt, az üzemanyag nyomástól, a mindenféle nyomás problémákig. Sajnos nem írtam fel a hibákat.

Nullázta a rendszert a szerelőm, be tett egy 24 órás mobil tározót a csatlakozási pontra. Azt mondta hajtsam ahogy szoktam, és hajtsam is meg esetleg.

 

Ekkor kb 5 km-en belül elő tudtam hozni a két vörös üzenetet, és elvette a lovakat megint a rendszer. Lejáróban volt a 24 óra, indulnék vissza a szerelőmhöz, magától eltűnt mindkét hiba üzenet. Annyit csináltam, kétszer is tövig léptem a gázra egymás után: kb 120 - 130 -as tempónál.

 

A laptopos kommunikáció szerelőm szerint, ugyanazokat a hibákat sorolta.

 

A mobil szerkezetet még nem értékelte ki a szerelőm.

 

2., Előttem lévő hozzászólásban egy Volvo társunk kérdezett a kipörgésgátló rendszer állandó szerviz szükséges feliratról. Ez is jelen van nálam is, ha megkapar, valamely ferde úton, vagy laza talajon a kerék, akkor elmúlik. Spontán elő jön az üzenet, reggeli indításkor, majd elmúlik. Addig annyi az üzenet: DTSC rendszer ideiglenesen kikapcsolva.

 

Köszönöm mindenki segítségét!