Szia Tomi!
Nekem valamikor régen TiborGo barátom küldött egy leírást egy igen egyszerű gyújtáspont ellenőrző kézi készülékről.
Íme:
Arany Tóni Bácsikám, már el is készült az enyém ikertestvére, a tali alkalmával átadnám nagy tisztelettel!
(Az viszont egész 1xűen nem igaz, hogy bármiben is profibb lennék Nálad. Eddig nem tartottad fontosnak, nem volt időd megcsinálni, stb. :)
Leírom a villalakóknak is az elkészítését, hátha vki kedvet kap hozzá.
Előny: jól használható
Hátrány: sok és drága anyag, rengeteg idő és iszonyatos szakértelem kell az elkészítéséhez!!! :)
Vegyünk kb. 1m hosszú koax kábelt. Az egyik végébe kössünk be egy Glimm lámpát.
(melegpont a lámpa egyik kivezetésére az árnyékolás a másikra.)
A kábel másik végét blankoljuk meg kb. 2 cm hosszan, az árnyékoló harisnyát vágjuk le a blankolás tövénél, a melegpontra forrasszunk kb. 10 cm hosszú minél vékonyabb, több eres szigetelt vezetéket. Ennek legvégét kb. 1 cm hosszan blankoljuk le! Szigeteljük el a megfelelő helyeket a forrasztásoknál és KÉSZ!!!
Használata:
A 10 cm -es melegpont vezeték megblankolt végét dugjuk a gyertyapipa középső érintkezőjének a helyére, és így tegyük vissza a pipát a gyertyára - vigyázva, hogy ne essen onnan ki. Húzkodással ellenőrizni kell :)
A műanyag gyújtás dekli levétele után a Glimmlámpás végét valamilyen módszerrel rögzítsük a mágnes felső részéhez közel, oda, ahol a jelölések rohangásznak. Nézzük meg, hogy nem lóg -e semmi a forgó részekre és indítsunk.
A Glimm elkezd villogni, azokban a pillanatokban, amikor a szikrák keletkeznek a motorban. Minden egyes szikra alkalmával egy pillanatra felfénylik a lámpa és utána gyorsan ki is alszik, a Glimm tehetetlensége nagyon kicsi, éppen ez teszi a mérésre alkalmassá.
Abban a pillanatban, mikor a lámpa felvillan, megvilágítja a közelében levő területet, így a sebesen forgó mágnest és a gyújtás alaplapot is.
Glimm lámpából nekem a 220V -os elosztók glimmlámpája vált be a legjobban.
Nekem ilyenre nincs szükségem, mert van egy Bosch strobim, amit még anno a Ladámhoz használtam. Rákötöm a Suzukim akksijára, és így ellenőrzöm a Babettám gyújtását.