Beindításkor, ha rendesen felpörög és beáll a fordulatszám, akkor én a lambda szondákat nézném meg. Egyedül azt nem figyeli beindításkor 20-30 másodpercig.
Éppen tegnap olvastam a szervizkönyvében, hogy 0,5 liter / 1000 km olajfogyasztás még megengedett a benzines 2.0-ás motornál. Ha nincsen folyás, akkor a kipufogón keresztül távozik. Lehet tele van a katalizátor és azért fulladozik a motor.
Jól meg kéne hajtani országúton, talán kiég, de a lambda szondák jelét megnézném diaggal. Már egy ELM 327 is megfelel a célnak, ami 1500-2000 Ft.
Ilyen jelet kéne adnia az első lambdaszondának:
Ha 500 mV alatt van a jel akkor dúsítja a keveréket, ha felette, akkor szegényíti. Lehet, hogy rossz a szonda vagy szakadozik a vezeték. A Peugeotoknál elég sok az érintkezési és kábelhiba.
Ha minden kötél szakad érdemes megnézni az ECU csatlakozóit. Lehet beázik, oxidálódtak.