Rstudi27 Creative Commons License 2017.07.26 0 0 21429

Álljon itt a megoldás is, mert elég amatőr hiba. :D 

 

Elvittem a kocsit hibakód kiolvasásra Szabó Zolihoz, fojtószelep hibás működését írta a gép. Megállapodtunk, hogy nem érdemes cserével nekiesni, előbb próbáljunk meg inkább egy tisztítást mielőbb. A géptetőt felnyitva viszont láttuk, hogy nincs rajta az olajbetöltő sapkája. :( Határozottan emlékszem, hogy rátekertem, de nem fordult el rendesen, ~10 fok után teljesen megszorult. 

 

Másnap reggel az ecseri oroszlánbontóban kezdtem, nagyon segítőkészek voltak, rápróbáltunk 1.8 benyás kupakot (elvileg a blokk szinte ugyanaz), 3.0 benyást, dízeleket ránéztünk. A legjobb az 1.8-asé volt, de ugyanúgy megszorult, mint az enyém, valószínűleg már korábban is egy rossz típusú sapi került rá, ezért tudott lerázódni. :( Gépen megnéztük, hogy mi is a rávaló alkatrész kódja, aminek neten utánakerestem, kiderült, hogy az én 2.0-ás benyásomra (RFJ motorkód) a régebbi, 206-osba, 307-esbe szerelt 1.4 16v motor sapija való. :-O 

Vissza a bontóba, kerestek nekem egyet, tökéletesen passzolt. És azóta hibajelenség nélkül, tökéletesen megy az autó. (előtte 3 nap alatt 6-szor, 15-20km-enként dobta a hibát)

 

Előzmény: Rstudi27 (21424)