radio100jozsi Creative Commons License 2017.07.23 0 0 438224

Azért mindent elárul, hogy van az a pont, amikor a 70-es vonal szolgáltatási színvonala a béka segge alá csökken, csak azért, mert nyáron a Balaton a fő, a több meg csak másodlagos a MÁV háza táján.

 

Az egy dolog, hogy a Bmx-es szerelvényeket mind elvitték, és helyére 5 posta Bhv-s kocsikat állítottak be. De az, hogy üresen lezárva közlekedtetik a délutáni csúcsforgalomban vasárnap a kerékpáros Bdbhv féle kocsit, az már mindennek a teteje. 

Történt, hogy Szobról a 14:56-os Nyugatis zónázóra nyitnánk a végén a kerékpáros kocsi ajtajait, hogy 5-en felcuccoljuk a kerékpárt, de minden zárva, próbáljuk az összes ajtót, még az átjárójét is, de semmi. Megjelenik a jegyvizsgáló, említjük a peronon a kerékpárakkal ácsingózva, hogy ugyan nyissa már ki, hisz azért van, mire ő, hogy utasításba van adva, hogy ha egyedül van a vonaton, mint jegyvizsgáló, akkor csak lezártan közlekedhet a kerékpáros kocsi, mert kizuhanhat az utas, és ő nem vállalja érte a felelősséget. Döbbenet volt, azért is, mert szombaton Nyugatiból a 8:07-es zónázóval mentünk fel Szobra, és akkor ugyan ezzel a szerelvénnyel nem volt gond, és senki nem őrizgette a kocsit, hogy ne, hogy már kizuhanjon valaki. A jegyvizsgáló hajthatatlan volt, így más megoldás lévén telepakoltuk az előteret, lezárva az egyik ajtóoldalt, illetve a posta Bhv üléssora közé is jutott. De utána jött a meglepi, még Vácig 15 kerékpáros szállt fel, így az utolsó két kocsis mind átjáró ajtajai, mind az egyik oldali leszálló ajtajai el voltak torlaszolva, ás így mentünk le a Nyugatiba. Ez állítólag így biztonságos, és utaskomfortot fokozó.

Ez a szerelvény egész nap pörög, és lezárva a szerelvényben, csak azt nem értem, akkor miért nem sorozzák a Nyugatiban ki, vagy nincs kopás, meg pályahasználat, futásdíj, többlet energia felhasználás?

De ezt biztos nem hagyom annyiban, szerencsére megvannak azok a szálak az egyesületünknek hála, amivel ezt majd fentebb meg tudjuk köröztetni, hogy akkor miként is működik nyáron a Dunakanyarban a vasúti kerékpárosszállítás?