attus germanicus Creative Commons License 2017.07.22 0 0 438217

Bonn Hauptbahnhof. 5 vágány van, ebből az 5 az S23 végállomása, a 4 az RB30-é. Ez utóbbi csak óránként jár, az a vágány viszonylag sokat használható Koblenz felé, ha szükség van rá. Az 1 több, mint egy éve le van zárva felújítás miatt, ma valamit a 2-esen is ügyködtek, azt is lezárták. Az eredmény: az átmenő forgalomnak az idő egy jelentős részében csak egyetlen vágány, a 3 maradt. Plusz, a 2 elkerítése miatt a 2-3 közti keskeny szigetperonnak is csak egy része használható.

Az állomás felváltva fogadja a Köln és a Koblenz felé menő vonatokat, szinte mindig ott áll már a bejáraton a szembejövő, mire egy vonat kimegy. A hamburgi IC 15 perc késéssel jön, ekkor tehát az amúgy is elég keskeny peronon ott állnak az IC utasai, a már késésben lévő koblenzi gyorsított és a szintén megkésetett weseli gyorsított (Köln felé) utasai. Kimegy az IC, egyből utána jön be Koblenz felé a gyorsított (RE5). Leszáll róla vagy kétszáz ember, azaz csak szállna, ha lenne hová, ha nem lenne tele a peron még azután is, hogy kiment az IC. 

Eközben Köln felé nem csak ott áll már a gyorsított (szintén RE5) a bejáraton, de egy blokkal mögötte a következő vonat is. Az állomás behívja mindkettőt a 3-as vágányra. Ez másutt (pl. Köln) mindennapos gyakorlat, itt szokatlan. Belefér, a peron a hosszú ICE-hez, meg a 14 kocsival járó hamburgi IC-hez van méretezve. Be is mondják szépen, hogy az RE5 Köln, Wesel felé, a E-G szakaszra áll, és fordított kocsielrendezéssel (azaz a vezérlőkocsival előre). Nyomulok én is előre, meg még egy csomó ember, verekedjük magunkat keresztül azokon, akik a koblenzi személyt várják már. 

A kerékpárosok szívnak, mert a kerékpáros rész a vezérlőkocsiban van, ami így kb. kétszáz méterrel előrébb áll meg, mint ahol könyv szerint kellene neki. De végül mindenkit megvárunk.

 

Szóval zajlik az élet Bonnban :-)