Szerinted mi változott meg tavaly óta, most miért melegszik?
A motorod üzemi hőfoka 82 fok. Efölé szinte SOHA nem szokott menni a hőmérséklet mutató, ha a termosztát, vízpumpa rendben van, nincs szűkület, levegő, dugulás a rendszerben, nem hengerfejes a motor, és nincs extrém terhelés (a pályatempó, meg az araszolás a nyári melegben NEM extrém terhelés. Ha 2000 méter magasan csapatsz felfelé egy hegyi szerpentinen nyári kánikulában tele autóval, na az extrém terhelés). Amúgy azért nem megy feljebb, mert rendesen van méretezve a hűtőkapacitás.
Ha mégis nagyobb terhelés éri a járgányt, arra az esetre van ott a menetszél mellett a venti két fokozata. Tiszta hűtő és egészséges rendszer esetén ez a két fokozat bőségesen elegendő arra, hogy pillanatok alatt lehúzza a melegedő vizet. Normál üzemben egyébként ez a két fokozat NEM is szokott bekapcsolni. De a lényeg, hogy olyan NEM fordul elő, hogy a mutató tartósan feljebb tanyázik.
Ha a tied feljebb megy normál üzemben, akkor a hűtésed hatásfoka már lényegesen kisebb, mint volt korábban. Ha a klímával bekapcsoló első fokozat nem húzná le azonnal a vizedet, akkor erre fokozott a gyanú.
Ennek az oka pedig tizenéves, bontatlan hűtő esetén 99%-ban az, hogy a hűtő nem szelel rendesen.
Ennyi. Szedd szét, mosd ki alaposan, és lásd meg, hogy helyrejön-e a probléma. Bármilyen szerviz ezt a tanácsot adná, pénzért. De főzheted tovább a motort nyugodtan, és addig is hogyne, kérdezgess tovább szorgalmasan, az biztos megoldja a dolgot.