gabor144 Creative Commons License 2017.07.20 0 1 438193

Abban a Jeseniusról nem volt szó.

 

Egyébként az lenne a legnagyobb szívás. A minél korábbi első és minél későbbi utolsó vonat az egész napi ütemességnél is jóval fontosabb. 4 órával megrövidítenék egy felvidéken töltött nap lehetséges hosszát.  

 

Látva a kihasználtságokat, bennem is felmerült már, hogy kiéssé tán túlzás az egész nap kétóránkénti, az igényeket messze meghaladó kapacitású szerelvény, de ez a "megoldás" egyszerűen vérlázító. Ma Európában évtizede létező 3 perces határtartózkodást 32 percre növelni, és két népszerű turistacélpont nagyváros közötti minőségi vonatot elővárosi forgalomra beállítani egyszerűen döbbenetes. 

 

Ha már spórolni kell, én némelyik napközbenit hagynám ki, kevésbé fájna. Vagy a Varsoviát, ami csak a már nem létező moszkvai háló miatt kellett.

 

Egyébként el nem tudom képzelni, hogy a szlovák fél ne járatná a Jeseniust Párkánytól/Párkányig, az ott a reggel fővárosba utazás elsődleges vonata és igen jól kihasznált.  

 

Ha valaki jól felfújná a témát, biztos nem érné el a politika ingerküszöbét? (Határon túli magyarok, V4?)

 

Ezt az RJ dolgot meg végképp nem értem. Ha a Minisztérium mondaná azt, hogy nem rendeli meg belföldiként és nem finanszírozza, abban még lenne valami logika. De a Startnak mi haszna származik egy ilyen korlátozásból? Utas (és bevétel) csak kevesebb lesz emiatt, több biztos nem, kiadás meg semmivel sem lesz kevesebb. Akkor?

 

Bizonyos napokon tényleg teli van a Jeti, de egy általános belföldi utazásra tiltást ez semmiképp nem indokol.

 

Itt is kissé luxusnak érzem a (kis kihagyásokkal) félóránkénti RJ/EC/IC közlekedéstést a rövidke IC vonatokkal, szerintem maradhatott volna az egyik órában IC, másikban RJ rendszer félórával eltolva, aztán máris jóval kevesebb a vonatkm.

Előzmény: Ashi Valkoinen (438175)