Pierr_Kardán Creative Commons License 2017.07.19 0 0 140543

Általában az a szakmai megközelítés, hogy az európai közlekedési rendszerekben az a legjobb, ha a tranzitországokban matricás rendszer van, a célországokban pedig kapus rendszer.

 

Magyarországon az autósok többsége átsuhan, itt a matricás rendszer a jobb, hiszen nagyjából mindenki végigmegy az országon.

 

A célországokban pedig jobb a kapus rendszer, mert a célországon nem megy végig a többség, hanem csak részben veszi igénybe az úthálózatot (használattal arányos fizetés elve).

 

Vannak történelmi kivételek (Szerbia, Macedónia, mert ők régen egy ország voltak, tengerparttal, szóval ők régebben célország voltak, most lettek tranzitország).

 

Ha Horvátországban matrica lenne, akkor mindenkinek ki kellene fizetni a teljes összeget. Ez nekünk jó lenne, mert mi legalább 300 km hosszon vesszük igénybe az autópályát, de egy olasz, aki Triesztből megy a Kvarner öbölbe, az úgy érezné, hogy sokkal többet fizet az új rendszerben és ennek biztosan hangot is adna.

 

Használj ENC boxot, olcsóbb is, gyorsabb is vele a közlekedés az autópálykon Horvátországban.

Előzmény: Zolee_70 (140537)