Persze, hogy van. Mivel mindenre van gyári megoldás, ami üzleti titok. Rámaratják, "rásütik", többlépcsős, katalitikus nyomtatás, kamu anyagában festés, zsugorfóliás kamu festés (pezsgőtabletta tubuson), stb. Azt te otthon a festőkamrában, a szórópisztolyoddal nem fogod reprodukálni. Mint a minőségi krómozást sem, pl. tartálykocsin, lökhárítón. Egyébként független, hogy lágy vagy kemény. KPE, kopogós, KPVC gyönyörűen dobja le magáról a makettfestéket. Amikor nem kellene, mert, amúgy falfestés után nem egy élmény róla letakarítani.
A sprayk, általában mindig vastagabban fognak. Ezért kell óvatosan bánni velük és messzebbről, különben felmarja az előzőt, megfolyik. Messzebbről meg foltos lesz. Sajnos nem mindig tűnik el az a vastagság és, akkor sem egyenletesen.
OFF:
Amióta belevágtam ebbe a vasút témába (TT H0-ról egyelőre nem tudok nyilatkozni), hát... nem látom a modelleken az árát. A kidolgozottságokkal is van gond, hossztorzítás, szarvashibák, eltérések.
Mindettől eltekintve, akár egy 9-15 ezres vagonból kispórolják a filléres világítást? Nekem kell belekókányolni? És, akkor eszmélek rá, hogy a kerékcseréhez nem szétpattintható a forgóváz, úgy kell kifeszegetni belőle a kereket meg vissza, aztán vagy eltörik vagy nem. Magát a vagon kasznit is úgy kell leoperálni az alvázról, nem telt ki az árból pár 2 Ft-os csavarra.
Rendben van, hogy modellvasút építés, de a gyártó eredetileg nem moddereknek árulja gondolom. Ahhoz egy cseppet drága.
Arról nem beszélve, hogy több tízezres mozdonyokon hasonló a helyzet. Kapaszkodó karmokat kell lefeszegetni, meg kihuzigálni az ütközőket? Ez így nagyon trafikáru. :(
Értem én, hogy ez a trend minden téren, szerelhetetlen, javíthatatlan legyen minden, ha eltöröm vegyek újat, örüljek, hogy nincs (már, amikor) összeragasztva, de elég kiábrándító.
ON