dimelo Creative Commons License 2017.07.17 0 1 36308

Vannak csodabogarak a fórumozók között...

 

A lelkesedés nem pótolja a realitásérzéket...

 

A Zeg. elkerülő pontos példa, de ez sem semmi:

 

"sokkal jobb 100 milliárdért semmibe vezető 25 km-t építeni a határhoz Hajdú-Bihar szélén, mert ezt megértik az ottani szavazók."

 

"Ha ezzel a határhoz vezető úttal az M42-re céloztál, akkor annak nem a magyar fél az oka hogy a semmibe vezet, hanem a romániai útépítők,

akiknek szemmel láthatólag nincsen pénzük az A1-es Nagyvárad -- Kolozsvár -- Marosvásárhely autópálya megépítésére. Viszont az épülő út

ekkor sem a semmibe fog vezetni, hanem a határszélen lévő Berettyóújfalu és Biharkeresztes városokig, amelyeknek vezető kistérségi funkcióik is

vannak, és ahonnan Kolozsvár felé így is tovább lehet jutni, legfeljebb egyelőre nem 2×2 sávos autópályán vagy autóúton, hanem 2×1 sávos főúton."

 

Azt most ne ragozzuk, hogy a 10 éves késéssel elkezdett M4 országhatár szakasz építése szavazatot hoz-e, mert eddig is odaszavaztak autópálya építés nélkül is (szegénységükben)

Fontosabb, hogy az alapkőletételnél már 2020-ról beszéltek, vagyis semmilyen választás előtt nem "koronáz". (Arcátlan időhúzás)

 

A szakmai szempontok egy részét leírtam a 36302-ben.

 

Sajnálatomra Carina benézi a térképet is:

Ami Berettyóújfalunak előny, abból Biharkeresztes semmit nem kap, hiszen az M4 Nagykereki felett, mintegy 10 km-re B.keresztestől vezet át a "semmibe".

 

Ebből a szempontból a 100 milliárd kidobott pénz!

Nagyváradnak sem jó. 42-47-en Debrecen - Nagyvárad 70 km. Az M35-M4 útvonalon 80 km, persze gyorsabb.

 

De aki nem az orráig lát, és nem önző, akkor tudhatja, ennek a szakasznak nemzetgazdasági haszna hosszú évekig semmi nem lesz.

 

A románokon múlik, de mi meg hülyék vagyunk, ha ezt figyelmen kívül hagyjuk. (A kivitelezők már el is osztották az extraprofitot)

 

A nagyszerű NIF szerint 8000 a napi forgalom a 42. úton, ehhez képest a 4. főúton 12000-10000 Törökszentmiklós - Püspökladány között.

 

Nem az lett volna fontosabb, hogy a nagyobb forgalmú szakaszok épüljenek itthon? (helyette még R47 is...)

A közben múló idő (vagy a 2025-ös Mikulás) a románoknál is meghozhatná az A3 autópályát...

Előzmény: Mézgár (36306)