Hiszem, ha majd látom!
Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.
Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...
De ha már M4:
Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:
A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom
halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.
Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?
Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így
az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”
Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.
Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.
Az SSC-s véleményekből:
"kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."
Sajnálom, de ez távoli becslés volt.
A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,
továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)
Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.
"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni.
Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."
Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.
Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója. Itthon 10 éves késés van...
De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.
10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...
Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:
Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!
Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal "Pinocchio díjas" kijelentéséért.