dimelo Creative Commons License 2017.07.16 0 1 36302

Hiszem, ha majd látom!

 

Ahogy most Földesen, Hajdúszováton látható: átgázolnak a sóderszállító kamionok a keskeny, kanyargós utcákon.

Ígéret csupán, hiszen Nagylakon is nagy a felzúdulás, évek teltek el az M43 átadás óta...

 

De ha már M4:

Két elképesztő idézet a Nif honlapjáról:

A 42. sz. főúton Berettyóújfalu és az országhatár között jelenleg  átlagosan 8.000 jármű/nap forgalom
halad át, az átadást követően várhatóan az átlagos napi forgalom 3-4.000 jármű/napra csökkenhet.

 

Tehát: azért építik a 100 milliárdos autópályát, hogy azon 4 ezres fogalom haladjon?

 

Homolya Róbert államtitkár: ...létrejön a Debrecen-Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetés. Erdélyből így
az M4-M35-M3 útvonalon minden korábbinál gyorsabban megközelíthetővé válik Budapest és Nyugat-Európa.”

Az eredetileg román vázlatra az SSC-n rákerült néhány hiányos távolság adat.

Ezt egészítettem ki a Nagyvárad elkerülő hosszával + a DN19-ig tartó építendő szakasz hosszával.

 

Az SSC-s véleményekből:
"kb. 4-10 km új utat (autópálya és elkerülő) kellene összehozni a románoknak 3 év alatt."

 

Sajnálom, de ez távoli becslés volt.

 

A románoknak minimum 12,1+6,5 km-t meg kell építeni,

továbbá 4,5 km, autópályát a DN19-ig és az eredetileg Bihar-t nyugatról elkerülő, a DN19-be visszavezető utat is. (szürke szaggatott)

Legalább 23 km, ami az ismert tempóval 3 év alatt kizárható.

 

"Jelenlegi szituációban nem érdemes használni az M4-et. Vagyis amíg nem épül  a román oldalon a folytatás, a kamionoknak csak Berettyóújfalunál érdemes az M4-re menni.
Az meg nagyon nagy szívás lesz a bedői és nagykereki lakosoknak, ha mégis kitáblázzák
a kötelező tranzitirányt az M4-es felé és felterelik a 12t nehezebb járműveket a pályára..."

 

Nem csak a jelenlegi szituban...Ez volt az álláspontom eredendően is az elk.rt határmetszéspont miatt.

Talán mentségül, akkor (2002-2008) még hihetőbbnek tűnt az építkezés tempója.  Itthon 10 éves késés van...

De odaát a jelenlegi toporgásban +10 km-es kerülő utat kell majd használni mindazoknak, akik a DN1-ről az M4-re akarnak felhajtani.

10 éve még küzdöttünk egy Biharkeresztes közeli nyomvonalért, de hasztalan...

 

Lesújtó véleményem: Az M4-re Berettyóújfalunál sem lesz érdemes felhajtani az ismert, objektív OK miatt:

Az M35-M3-M0 75 km-rel hosszabb, mint maradni és haladni a 42-4 (épülgető M4) útvonalon!

 

Csókoltatom Homolya államtitkárt a minden korábbinál gyorsabb M35-M3 útvonal  "Pinocchio díjas" kijelentéséért.

 

 

Előzmény: trizs77 (36301)