Törölt nick Creative Commons License 2017.07.15 -1 0 438056

Konyhanyelven, mivel másképp nem is tudnám: 

ilyeneket gondolok időpocséklásnak, mint például a fékgörbe ami kizárja azt, hogy "majd azt én tudom".

Ahogy mondtam, ez természetesen a biztonság felé haladás, de azt a keservesen összehozott 120-at is tönkreteszi. Ugye jelen állás szerint adott esetben nem 80-ra, hanem 40-re kellene lelassulni addig a bizonyos pontig. Az esetek többségében. Ezen nem (sem) segít az sem, hogy például előfordult: bizony az a fékgörbe igazán nagyvonalú volt. Ha arra bízom magam, akkor annál a bejárati jelzőnél nem állok meg. Sajnos akkor is ez a gyakorlat, ha megállapítjuk, hogy az ETCS nem ez, ami nálunk van, ez annak csak paródiája.

Ami szintén lassítás, bár nem pont ETCS: például EVM üzemben ráfékeztem az előjelző után a csökkentettre, olyan faszénytos "szoftveres környezetben" amikor 40 felett tilos beleoldani... 39-nél beleoldottam a kötelező két fogról és szépen a kétezer tonna megállt a bejárati jelző előtt kb két méterre. 

Előzmény: segélyvonókészülék (438051)