segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.15 0 5 438035

Ennyire vakon hinni a technikában életveszélyes.

 

A technika támogat, nem helyettesít. Technika + ember, egyelőre ez az európai megközelítése a vasúti közlekedés felügyeletének.

A technikában pedig vakon bízunk, hiszen ül a mókus a központban, és elhiszi a technikának, hogy tőle x kilométerre az adott vágányútban fekvő kitérők a technika által közvetített állásban vannak rögzítve. Az egész modern bizber erre az elvre épül, amióta nem a bakter állít a helyszínen, és nem ellenőrzi saját szemével a tényállást.

Írjak még példát? A tárcsás fékeknél elhisszük a technikának, hogy a tárcsa tényleg meg van szorítva a fékbetétek által, ha a kis ablakban piros az indikátor, senki sem mászik a kocsi alá tapogatni.

Elhisszük a technikának, hogy ha szabad a jelző, akkor a továbbhaladás feltételei adottak, nem szállunk le szemrevételezni a vágányutat.

LZB, ETCS, elhisszük, hogy a vezetőálláson kijelzett fékgörbe helyes, és az alapján lassítjuk mi, vagy lassítja a technika a vonatot, hogy a kellő helyen megálljon.

Stb....stb...

Ezek a közlekedés olyan alapvetései, amelyeket jó ideje már nem tudunk, és nem is akarunk megkerülni.

 

Akkor mégis mi értelme van az ETCS - nek a sebesség vonatkozásában?

 

Az a lényeg, hogy az etécsé (vagy alkalmas hasonló képességű berendezés) fokozza a közlekedés biztonságát, amennyiben teljes menetfelügyeletet valósít meg, elég alaposan paraméterezve, akár lassan, akár gyorsan haladunk, akár gyengébb, akár erőssebb megfékezettség mellett.

 

Megpróbálsz személyeskedni, de nem fog összejönni.

 

Tessék?

Hozol egy abszolut nem ide illő példát.

A közúti közlekedés teljesen más tészta, sokkal rövidebb fékút, és 2 dimenziós irányítási lejetőség. A közúton mindig látra közlekedünk, ez a vasúton a legnagyobb részt nem így van.

Előzmény: GOLAZ111 (438025)