ETCS meg nem ETCS vitában alapvetően aruzsival értek egyet.
Akkor rakjunk ide Magyarországra, ha
-nem valami szart gányolnak ide a kivitelezők meg a tendergyőztesek
-meg lesz az akarat (és kicsit OFF, de a politikai mozgástér) ahhoz, hogy a megrendelő érvényesítse az érdekeit, ha mégis valami szart gányolnak ide
-lesz pénz fenntartani.
Addig meg teljesen jó az EVM (akár 120-szal, ha már az 1-esen kívül máshol nem lehet több), jelfeladásilag a 80 működik, akkor legyenek 80-as kitérők a fontosabb helyeken. A stabil, lassújelmentes 120 a fővonalakon és a 80-as kitérők önmagukban sokkal több rugalmasságot adnának a rendszernek (jobb és betarthatóbb meentrendi struktúrát, megbízhatóbb eljutást garantálva), mint amit az ETCS és a 160 nyújtani tud, ráadásul töredéke pénzből.
Ha majd minden fővonalon tud 100 km/h átlagsebességet a távolsági vonat, ha majd minden fővonalon teljesül, hogy egy húsz perccel elverődő távolsági vonat nem bassza haza a menetrendet fél napra, ha a stabil 120 és a nagysebességű kitérők fenntartása nem okoz napi szinten problémát, neadjisten a fedezete több évre megvan előre, na, akkor tessék ETCS-ről meg 160-ról álmodozni.
Addig meg rongyrázás és pénzkidobás, ahogy aruzsi írta.