segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.07.14 -1 3 438005

és nem is kell az ETCS a 160 - hoz. Ezen megy most a huzavona.

 

A görögök is remekül elvoltak 160-nal, a tekerőssorompó-rózsafüzér-szentkép vonatvédelmi berendezésekkel. Ja, hát néha történt ez-az.

A spanyoloknak sem kellet etécsé a 200-hoz, 80 halott.

Kanadában 1986-ra sikerült eljutni a holtember éberségiig (vagy addigra már az impulzusoshoz is? fene se emlékszik pontosan)! Addigra a SZU vasútja már előrehaladott állapotban volt a bőrelektromosság alapján éberségellenőrző berendezéseivel, és az automatikusa vonatvezető rendszerekkel, a németek meg már LZB-ztek javában.

És sorolhatnám még.

Vannak eltérő filozófiák, szokások, hagyományok, rendszerek.

Európa ezen felén szokás vonatbefolyásolni, technikailag ellenőrizni-támogatni a járművezető ténykedéseit. Nem biztos, hogy előre mutat, ha hirtelen az albán vébé felé indulunk el az etécsé küszöbéről.

 

Ezen nem nagyon van mit vitatkozni, ne kelljen a vonatbefolyásoló a közlekedéshez, bánom is én, de akkor ne is tessék mutogatni, ha "leégett, összedőlt, azután süllyedt el".

Előzmény: GOLAZ111 (438002)