Ez mind igaz.
A szelepsapka dokumentálásával együtt is.
A helyzet rosszabb lesz: amennyiben nem a szelepsapka-csere dokumentálás lesz a leolvasás lényege, hanem hogy ne építhess be ellenőrizetlen szelepsapkát, persze tisztára a te védelmedben*.
Ezért a kerékpár központi vezérlője le fogja tiltani az indítást.
Én is utálom ezt.
Csakhogy ennek nem az a lényege, hogy ez lesz (mert igen, ez lesz).
Hanem az hogy a vezérlő** és ügyviteli software-k sosem lesznek egyszerűek. Sem az államigazgatásban ("kevesebb államot, az állam rosszgazda, fuj-fuj"), hanem a szent hatékonyságot zászlajára (ISO9000 minőségpolitikai nyilatkozatára) tűző magánszervezeteknél sem
Az ügyviteli sw is mindig más, mindig bugos, és főleg: mindig küzd a háttér-adatbázisok pontatlanságaival.
Szóval Ludd tábornoknak az ipari forradalom 4.0-ban is van dolga (konzervatív ellenforradalmi lázadás a szabadság lehetőségéért);
De nem a tökéletes Halálcsillaggal lesz dolga, hanem egy fuldokló, éppenhogy működő rendszerrel (sőt, nem is eggyel, hanem egymásba fércelt rendszerekkel).
*a lopott szelepsapkák kereskedelmét vissza kell szorítani.
A leresztett kerék balesetet okoz, a kerékpárbaleset akár halálhoz is vezethet.
Emellett összeomlik a világegyetem, a Föld a Napba zuhan.
**Itt nem a gépi kódban vagy assemblerben megírt folyamatvezérlőkre gondolok (vegyipari üzem szelepnyitogatói, kapcsolóközpont (adatközpont, telefonkpt) alrendszerek, CNC vezérlők).