Honey70 Creative Commons License 2017.07.14 0 0 121669

Üdv Mindenkinek!

 

Azért írom "heliosphere" hsz-ára válaszként, mert nekünk is hasonló problémánk adódott az elmúlt napokban.

Hadd szögezzem le előre, női kérdező vagyok, de azért nem teljesen "buta" :)) Egy 307 sw 2.0 HDI 136 LE, automata váltós járgányról van szó.

Szóval a történet: két hete indultunk a bolgár tengerre Románián keresztül. Az autó szépen ment hegymenet, autópálya, minden oké. A párom vezetett végig, és manuálisan váltott, úgy vélte, ez így jobb a sok hegymenet miatt. Megjegyzem, kb. 1 éve már, hogy a váltó 2-3, 3-4 között időnként ránt, de nem mindig. Utóbbi időben mintha nagyobbat rántana néha, de nagyrészt nem jellemző. Van amikor meg sem lehet érezni a váltást. Korábban javasoltak szoftverfrissítést, de nem végeztettük el. Nos, szépen megérkeztünk a tengerhez Neszebárba, végig 40 fokos hőség, 1100 km lecsavarva. Majd kb. fél óra múlva indultunk volna bevásárolni, és az autó közvetlenül indítás után a gearbox fault üzenetet küldte, amit csak én láttam, és nem is emlékszem, hogy volt-e még utána több szó is, vagy csak ez a kettő. Viszont ezután egy másik üzenet is jött, amit sajna egyáltalán nem tudtam elolvasni és megjegyezni belőle egyetlen szót sem. :(( Annyit tudtam, hogy a gearbox váltót jelent. Ezután csak automatában váltott a párom, nem is volt semmi gond a kocsival, helyben mászkáltunk vele 200 km-t míg ott voltunk, majd 11-én elindultunk haza, és még 300 km lecsavarása után már a román oldalon kezdődött az, hogy nem volt benne erő, és onnantól kezdve hazáig (még 800 km), így jött végig. Semmi hibaüzenet, semmi más jel, csak egyszerűen elment az erő. Arra gondoltunk, hogy talán rossz üzemanyagot tankoltunk, és eldugult a szűrő.

Itthon másnap megnézettük sz.géppel, házhoz jött a srác. Azt mondta, a kocsi szervízbe tette magát, és szerinte a turbó nyomásszabályzó szeleppel van valami gond, ami a geometriát is "vezérli" (?? ez utóbbit nem tudtam igazán megjegyezni). A gearboxról nem tett említést a hibaüzenet kiolvasása után. Én mondtam neki, hogy mit olvastam, erre rávágta, hogy az az!! Az azt jelenti, hogy "szükségfutásra", azaz szervízbe állt a kocsi :O Viszont utána még ment 500 km-t rendesen, tehát ha már a megérkezéskor szervízbe tette magát, miért futott még 500 km-t minden gond nélkül (hegymenet oké, autópálya 150-el stb.) ??? :O

A hibát nem engedte törölni a gép, és valami kattogás és sípolásféle is hallatszott a motor felől. Erre is azt mondta a srác, hogy a turbó....De azért nézessük meg....Hát jó...

Jelenleg szerelőnél van a kocsi, de még nem néztek rá, csak bevittük és otthagytuk tegnap du.

Már nagyon kíváncsi vagyok, mi lehet vele.

Tudom, hogy ezerféle dolog lehet, de azért esetleg valami ötlet? :)

 

üdv.

Honey

Előzmény: heliosphere (121668)