Sihuhu Creative Commons License 2017.07.13 0 0 228234

Köszi.

 

Közben rájöttem a működésre:

 

A kerékpár hajtásakor a csúszógyűrű pöcökje miatt álló csúszógyúrú alatt elfordul a hengeres vezetője az agybelsővel együtt. Kontrázáskor - amikoris a lánckerék ellenkező irányban fordul el - viszont a csúszógyűrű és a hengeres vezető közötti szoros illeszkedés miatt a csúszógyűrű biztosítja azt, hogy az agybelső ne forduljon a lánckerékkel együtt hátrafelé, hanem az álló agybelső oldalt térjen ki tengelyirányban, felszorítva a fékpofákat az agyház belső palástjára a kúpos kónusz segítségével.

 

A csúszógyűrűt többször bütyköltem, mert elkopott a pöcök rajta. Új pöcköt kellett kialakítani.

 

Még nem annyira kopott a szerkezet, ha elkapja, akkor szépen fékez. Kap még egy esélyt, és persze patkóféket hátulra...

Előzmény: sys4096 (228233)