Carina_S Creative Commons License 2017.07.13 0 0 36221

"5./ Egy M0 nyugati elkerülő valóban növelné Budapest légszennyezettségét.

Legalább 1, talán 2%-kal is."

 

 

Sajnos az M0-ás Ny-i szektor megépülése nemcsak 1-2%-kal, hanem sokkal többel növelné a Bp.-i légszennyezést!! (Akár 10%-kal is!) :-O!

 

A/ Az M0-ás jelenleg egy C alakú, és nyugati oldalán nyitott körgyűrű, és az uralkodó szélirány az ÉNy ---> DK-i szélirány. Ezen kívül a megépítendő nyugati szektor nem kis forgalmú mellékút, hanem egy roppant nagy forgalmú 2×2 sávos autópálya vagy autóút lenne.

 

B/ Amíg a gyűrű nyugatról nyitott, addig a szelek tiszta levegőt fújnak be nyugat felől a fővárosba. Ha azonban a gyűrűt végtelenítik és bezárják, akkor a fővárost minden oldalról a légszennyező forrásnak számító autóút vagy autópálya fogja körülvenni, azaz bármilyen irányú szél is fújjon, valahonnan biztos hogy az autópálya vagy autóút jelentős légszennyét fogja a szél a fővárosba befújni.

 

C/ A megépítendő M0-ás Ny-i szektor az a főváros Ny-i közigazgatási határától mindössze csak 5-6 km-rel lenne nyugatabbra, tehát légszennyezési szempontból veszélyesen közel! (Nem tudna így a levegő felhígulni(!)!)

 

D/ A főváros levegője már mostanára is rendszeresen szmogos, már nemegyszer rendeltek el szmogriadót(!).

 

D/ Ha valóban kell egy nyugati elkerülő, akkor -- és ez a "C"-pontból következik -- azt Budapest nyugati legszélétől csak jelentősen nyugatra(!!), a Törökbálint -- Érd -- Sóskút -- Pusztazámor -- Etyek -- Zsámbék -- Tök -- Perbál -- Tinnye -- Piliscsaba -- Pilisszántó -- Csobánka-[É] -- Szentendre-[D] -- Pomáz-[É] -- Dunakeszi nyomvonalon tudnám csak úgy elképzelni, hogy a nyugati oldal légszennyeinek lehetőségük legyen elégséges mértékben felhígulniuk, és ebből a célból a nyugati szektor a főváros nyugati szélétől egy kb. ... 12-15 km-re nyugatra(!) kell hogy húzódva kell megépíteni!!!

 

____________________________________

Magy.: Pomáz-[É] = Pomáz-észak

Előzmény: trizs77 (36219)