jbaal Creative Commons License 2017.07.09 0 3 437880

Szóval, ha egy város leépülőben van, az csökkenti és nem növeli a Budapestre vagy más városokba történő utazások számát. Éles logika... Kb. ennyi értelme van a hozzászólásod többi részének is.

 

A lakosságszámos összeadósdi is hibás: a 100-as valóban kiemelkedő (Cegléd 38+Szolnok 72+Törökszentmiklós, Kisújszállás, Karcag, Püspökladány 60+Hajdúszoboszló 23+Debrecen 203+Nyíregyháza 120 = 516), bár te csak Budapest-Debrecenről beszéltél, gondolom Nyíregyháza szintén rohadjon meg. Az 1-es és 80-as esetében kérdés, hogy mit számolhatunk bele, mert ha jöhet Pápa meg Sopron, akkor szerintem jöhet végig Újhelyig, meg Eger, Gyöngyös, Tiszaújváros és Kazincbarcika is, még ha utóbbi kettőből busszal is érkeznek Miskolcra, illetve Nyékládházára. (Tatabánya 70+Tata 25+Komárom 20+ Győr 131+ Mosonmagyaróvár 32+Sopron 61+Pápa 32 = 371 és Gödöllő 35+Hatvan 23+Füzesabony 8+Mezőkövesd 17+ Miskolc 160+ Miskolc-Szerencs 33+Sárospatak, Sátoraljaújhely 30, ez így már 303, Tiszaújvárost még mindenképpen érdemes beleszámolni, mert nincs értelmes buszos kapcsolata Budapesttel, így 321, Barcikának sincs, az 351, Egerrel lenne 405, Gyöngyös viszont tényleg véleményezhető, azzal 438. Az 1-eshez esetleg vegyük még hozzá Szombathelyt, azzal ott 450. Szóval nem gondolom, hogy a 80-as annyira pusztulásra lenne ítélve az 1-essel szemben.

A szegedi szintén hasonló jellegű, hülyeség lenne veszni hagyni. A pécsi valóban gyengébb, kár, hogy Kaposvárt nem tudja normálisan bekötni, ott még érdemes számításba venni a sárbogárdi átszállókat is, de nekik meg van Gemencük meg Sugovicájuk. A békéscsabai meg a teherforgalom miatt épült, de ha már ott van, miért ne lehetne kihasználni?

 

Érdekes, hogy pár éve a mellékvonal-bezárások kapcsán arról ment a duma, hogy ha megtakarítjuk azokat a hatalmas veszteségeket, na akkor bizony végre odakoncentrálhatunk a fővonalakra, és ott lehetne normális szolgáltatást nyújtani. Ezzel szemben most mi van? Kétvágányú, 120 km/h-ra alkalmas vasútvonalakat építünk le a szar menetrenddel meg járműparkkal. Biztos lehetsz benne, ha ez lezajlik, utána az elővárosi vonalaidhoz is hozzá fognak nyúlni, nem fog csökkenni az étvágy, az állam egyre inkább kivonul mindenhonnan, ahol szolgáltatni is kéne. Például Monor felé reggel fél 9 és délután 1 között minek is küzd félóránként a Papagáj 6 kocsival meg ugyanennyi utassal? (Tudom, utaztam már ilyen "dudorodó oldalú" vonatokkal, persze az eleje hamarabb ér Pestre nyilván.)

Előzmény: radio100jozsi (437822)