amper_vadasz Creative Commons License 2017.07.09 0 0 39050

Tiszteletem. Rotakapáknál az évenkénti hajtómű olaj csere a gyártói előírás, szerintem ez a villamos kapa hajtásházára is állhat.

 

Csak érdekesség, 5000km-es Babetta 210 hajtóművéből vastag fekete hajtóműolajat eresztettem le, mikor hozzám került, pedig nincs nagy igénybevételnek kitéve normál használatnál. Az új olajat 1 hónap múlva ismét lecseréltem, akkor még rendesen hozott ki olajsarat az olaj. Szintén feltöltöttem friss olajjal, nem nagy mennyiség megy bele 80cm3 ha jól rémlik, nincs 1dl. A hajtómű olaj is elöregszik, a villamos kapába sem kell szerintem több pár dl hajtóműolajnál, ezt az olajat a csiga hajtás nyírja és melegíti is üzem közben. A csigahajtás fogaskerekei bronz és acél szintén sorjázhatják egymást különböző anyagok és a puszta üzemszerű használat okán.

Van egy mondás, az olaj és zsír egy fél lakatos.. Szerintem olcsóbb az olajat lecserélni, mint a hajtómű bronz kerekét és párját vagy a csapágyakat idő előtt cserélni. Itt nem több liter hajtómű olaj van a hajtás házban, csak pár dl a mennyisége, ami hamarább elhasználódik normál üzem közben is, én nem spórolnék vele. Az új olaj képessége, leoldja a régi olajsarat, az olajat rendszeresen cserélve már nem lesz a hajtómű szennyezett. Mivel Ön is műszaki szakmában dolgozott, szerintem érti miről írtam.

Előzmény: Buszos166 (39049)